Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BrainDisorder
    replied
    Håller med nästan samtliga, AGS -120g är en fantastiskt spö men att kasta så mycket mer än 100g känns lite sisådär, även om en del av oron består i att om man skulle råka knäcka ett dyrt och fint spö. Utöver den lätta vikten så är annars dess främsta egenskap dom fina mothuggen man kan göra.

Lämna en kommentar:

• jonnieboy
    replied
    AGS 180 tror jag att jag skulle kunna hänga på min bil å kasta med.. det enda som får -120 och -180 att hänga ihop är namnet. Ang att jag inte trivs med över 100g mitt -120 så tror jag det handlar om en kombo av nojja och känsla.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Jag har både xr120 och AGS 120, och AGS 180. Sistnämnda kastar 200g. Både AGS 120 och prorex 120 har jag absolut inga problem att kasta 120g med. Är ni nojig eller jag övermodig?!
    Föredrar runt 90-100 på båda spöna, men som sagt aldrig tvekat på mer vikt...

Lämna en kommentar:

• jonnieboy
    replied
    Gillar verkligen mitt AGS -120 men vill inte kasta över 100g med det.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
    Har ett AGS 40-80 som jag tycker är svinskönt med beten 50-75g som jag testat, låter konstigt att spöts storebror skulle ha samma sweetspot.
    Just det där och andras upplevelse av -120g visar hur otroligt svårt det är att rekommendera spön till andra även om jag uppskattar alla försök att säga lite mer än leverantören!

Givet hur du Mabo upplever 40-80g så tror iaf jag att du blir nöjd med -120g men det återstår att se...

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
    Allt har med egna preferenser att göra. Jag håller inte alls med om att sweetspotten ligger mellan 80-110gr. Jag skulle snarare säga 50-80gr. Därefter tycker jag att spöt blir svampigt och inte alls trevligt att kasta med.
    Nu måste jag säga att jag överlag gillar lite styvare spön när man ska fiska beten som man inte endast spinner hem.
    Oavsett så är det ett mycket lätt och trevligt spö som borde finnas i allas spö-arsenal.

Håller med.

Lämna en kommentar:

• Mabo
    replied
    Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
    Allt har med egna preferenser att göra. Jag håller inte alls med om att sweetspotten ligger mellan 80-110gr. Jag skulle snarare säga 50-80gr. Därefter tycker jag att spöt blir svampigt och inte alls trevligt att kasta med.
    Nu måste jag säga att jag överlag gillar lite styvare spön när man ska fiska beten som man inte endast spinner hem.
    Oavsett så är det ett mycket lätt och trevligt spö som borde finnas i allas spö-arsenal.
    Har ett AGS 40-80 som jag tycker är svinskönt med beten 50-75g som jag testat, låter konstigt att spöts storebror skulle ha samma sweetspot.

Lämna en kommentar:

• nalinho
    replied

Lämna en kommentar:

• Mabo
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Sweetspot enligt mig 80-110g.kasta 130 är inga problem alls. Stor skillnad mellan 180grammarn o 120g.
    Tackar, då tar jag och beställer ett -120 nu, verkar vara exakt vad jag är ute efter.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
    Hur tungt kan/vågar man kasta med AGS -120? Var ligger sweetspot? Har precis sålt mitt AGS 180 för det kändes på tok för kraftigt, var inte bekvämt att fiska med på något vis. Det tyngsta betet i min arsenal är mcrubber med 25g bly. då är man nästan uppe på 120g.

Har även ett AGS 40-80 och det är jag kanonnöjd med.
    Sweetspot enligt mig 80-110g.kasta 130 är inga problem alls. Stor skillnad mellan 180grammarn o 120g.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 743 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04