Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Aspir3
    replied
    Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
    Köpte ett haspel XR 20-60 med Ninjarulle 3000 + Daiwa j-braid 0.28.

Har ingen koll på spöet men tror ni det är en bra downsizecombo för tex pig shad jr?
    Jag kör med AGS 40-80 spinn för min downsize, en pigshad JR shallowriggad väger 60g ca.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Någon som redan prövat nya Prorex XR Finesse Crank eller Pitchin' ? Den senare är kralligare än jag önskar, 7-28g, men den förra Finesse är för 7-21g....

Ver du, Buster om det är en märkbart mjukare/djupare klinga än vanliga XR och lämpar sig mer åt just cranks som namnet antyder framför t ex twitchbeten och en å annan jigg? Ett specialspö mer än allround med andra ord?

Lämna en kommentar:

• Test005
    replied
    Valde grövre lina pga att jag kajakfiskar. Hanteringen i kajaken är enklare med grövre snöre och mindre tjorv. Annars hade jag nog gått på 0.20.

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Det tror jag nog. Dock skulle jag ha kanske valt en 0.18/0.20. Det räcker bra samt att det blir lite skönare att jigga med

Lämna en kommentar:

• John A
    replied
    Vet inte om just det betet men har spöet och gillar det starkt. Väldigt bra känsla vid drill och bra kontakt med betet.

Lämna en kommentar:

• Test005
    replied
    Köpte ett haspel XR 20-60 med Ninjarulle 3000 + Daiwa j-braid 0.28.

Har ingen koll på spöet men tror ni det är en bra downsizecombo för tex pig shad jr?

Lämna en kommentar:

• Pontus1
    replied
    Passa på att fynda alla Prorex XR spö på Upplevstore är nedsatta till 899 kr!!!

Lämna en kommentar:

• Daiwox
    replied
    Does the XR 150 handles 150 gr. baits the same way the AGS 120 handles 120 gr. baits?

Lämna en kommentar:

• Mabo
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Måste fan köpa ett och testa jämfört med 120g.är det lika trevligt att drilla fisk på (även mindre) så kommer det bli kanon
    Bara att klappa till nu när det kostar 999, helt sjukt vad mycket spö man får för pengarna!

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg
    Jag kansle låter som en trasig skiva men jag upprepar - xr 150g är det mest prisvärda spöt på marknaden! Känns betydligt dyrare i kvalitet, vikt och kraft. Är underbart att drilla fisk på och kastat riktigt bra!

Har förövrigt precis köpt Ags 30-70g haspel som jag parar med en Fuego 4000. Kan skriva ett par rader när jag testat spöt ordentligt. Nån mer som fiskar det?
    Har haft ett AGS haspel ihop med en Ballistic 4000 LT
    Fantastiskt lätt och känslig kombo riktigt rolig att drilla fiska med , sålde det för det passade inte mig, hade velat ha ett längre spö och längre bakhandtag.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04