Ursprungligen postat av Buster
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Prorex-spön
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Morta Visa inläggJonta, du skriver Prorex X och Fazlite. Dom spöna jag såg så hade X-serien inte Fazlite, men däremot den snäppet billigare E-serien.
ihop dem.
Lämna en kommentar:
-
Vad menas med tillräckligt stor skillnad? XR är en bra spöserie, varför hålla på att ändra för mycket? Är i stort sett bara spöhandtaget som är förändrat om jag inte missminner mig.
Sen råder viss förvirring med seriernas namn för mig fortfarande. Alltså X är väl ändå samma som XR. Enligt katalogen så är ju det som följer från upp till ner: AGS/AGS Classic -> X/X classic -> E -> S
De spöserier jag fått se är ju alltså AGS, XR, E samt S. Vad gäller AGS och XR är det ju bara små justeringar på spöhandtagen, förutom Classic då, där spöna är bestyckade med korkhandtag.
Jonta, du skriver Prorex X och Fazlite. Dom spöna jag såg så hade X-serien inte Fazlite, men däremot den snäppet billigare E-serien.
Rörigt detta blev.
Men jag antar du menar E-serien i ditt inlägg. Och vill instämma, även i mitt tidigare inlägg att jag tror mest på den nya "E"-serien (vilket jag tror den heter) som för sin prislapp blir en mycket prisvärd spöserie.
Buster. Styr upp nu så vi vet vilket spö som heter vad
Kan ju helt enkelt vara fel i katalogen med...(!?!)
Lämna en kommentar:
-
Frågan är om det är tillräckligt stor skillnad på gamla XR mot nya?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Buster Visa inläggNi som undrat. Nu finns spöna ute I butikerna så ni kan gå dit och känna in dem samtliga om ni är sugna.
Måste säga att AGS 30-70 gram var en mycket trevlig bekantskap även om jag spontant tyckte det kändes mer som 20-60.
Var annars mest imponerad över Prorex X, nu har jag alltså inte fiskat med dem och då ska man ju inte säga för mycket men dropshotspöt (tror det var benämnt så på klingan) i haspelversion som jag tror klassas 3-20 gram kändes riktigt bra som ett potentiellt allroundspö för abborre, om det nu inte var 5-25 jag fick fatt i.
Det var även mitt första möte med Fujis Fazlite-ringar, blev imponerad över hur tunn keramiken var i något som ändå beskrivs som en budgetring.
Inte dumt alls för spön som kostar en dryg tusenlapp!
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ni som undrat. Nu finns spöna ute I butikerna så ni kan gå dit och känna in dem samtliga om ni är sugna.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
De där krokhållarna i plast med gummiringar var ju århundradets tankevurpa. Försvann direkt. Köpte nya. Försvann direkt. Borrade triggern istället.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Vet inte men Hilevel har en variant från Pacbay som jag funderar på http://www.hilevel.se/en/rod-buildin...eper-long.html
Fördelen med Pacbaymodellen är att den är längre än de i tidigare bilder och torde hålla fast ett Texasbly bättre, påminner om den på bilden ovan. Foten är lite kort och bör nog fästas med en stark tråd och penslas med epoxilim. Att Linda/fästa tråden är inte så svårt, youtuba typ spölindning så ser du hur man börjar och avslutar genom att dra tampen under en del av lindningen med en ögla.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
"Rök" som i ramlade av eller gick sönder? Kolla, zooma bilden på sidan 37. Förstod att o-ringar i gummi skulle fallera så lindade snabbt och mindre noga fast den med svart flätlina och ett gäng halvslag inför en fisketur och den satt bra.
Men de i stål som i bilder strax ovan är både snyggare, nättare och mer hållbara...
Vart hittar man de i stål du hade bild på och hur fäster man en sådan?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar