Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Prorex-spön
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggIngen mer än jag som upplever att kolfiberringarna är onödigt ömtåliga? Haft sönder 3st,genom att ha spöna liggandes mellan tofterna (ena sprack när jag la ner det) och en såm pajjat när jag råkade "lyfta" ett annat spö med ena springer när dom stod bredvid varandra i lodrätt spöhållare
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggIngen mer än jag som upplever att kolfiberringarna är onödigt ömtåliga? Haft sönder 3st,genom att ha spöna liggandes mellan tofterna (ena sprack när jag la ner det) och en såm pajjat när jag råkade "lyfta" ett annat spö med ena springer när dom stod bredvid varandra i lodrätt spöhållare
Titanringarna har en annan seghet och en viss flexibilitet. Känns som att kolfibern är mer spröd med just sprickbildning vid stötar som följd.
Du råkar inte ha några bilder på skadorna?
Lämna en kommentar:
-
Ingen mer än jag som upplever att kolfiberringarna är onödigt ömtåliga? Haft sönder 3st,genom att ha spöna liggandes mellan tofterna (ena sprack när jag la ner det) och en såm pajjat när jag råkade "lyfta" ett annat spö med ena springer när dom stod bredvid varandra i lodrätt spöhållare
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av riggs Visa inläggDet är svårt att hitta information om vad det är för typ av keramik i ringen. Att själva fästet är i kolfiber framgår med all önskvärd tydlighet, men inte vad själva ringen är av.
Givet dock att AGS-tekniken verkar göra sitt inträde på andra spöserier av högre prisklass (Steez-spön, Tatula Elite) så är det väl sannolikt åtminstone inte mycket sämre än de traditionella alternativen.
Utan ’inte’ såg det ut som att jag trodde att lösning var värdelös, och det tror jag alltså inte...
Lämna en kommentar:
-
I vilka butiker har ni varit och torrviftat? Min lokala butik pratar om mitten februari när nya prorex landar
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av riggs Visa inläggGivet dock att AGS-tekniken verkar göra sitt inträde på andra spöserier av högre prisklass (Steez-spön, Tatula Elite) så är det väl sannolikt åtminstone mycket sämre än de traditionella alternativen.
Ingen vidare information om keramiken då heller.
Själv trivs jag bra med mina titan/Torzite-ringar på customspöna, visst att Daiwa vill köra sin egen grej men det vore ändå kul med Fuji's ringar på de lite dyrare spöna också.
Det spelar förvisso mindre roll om keramiken är bra hos AGS, fötterna i kolfiber har jag alltid sett mest som en kul grej och billig säljpoäng för gossar som lätt faller för sådana.
Lämna en kommentar:
-
Det är svårt att hitta information om vad det är för typ av keramik i ringen. Att själva fästet är i kolfiber framgår med all önskvärd tydlighet, men inte vad själva ringen är av.
Givet dock att AGS-tekniken verkar göra sitt inträde på andra spöserier av högre prisklass (Steez-spön, Tatula Elite) så är det väl sannolikt åtminstone inte mycket sämre än de traditionella alternativen.Senast ändrad av riggs; 2019-01-12, 19:50.
Lämna en kommentar:
-
Har också varit och klämt och känt på de nya prorex spöna. Även om jag vet att vifta på ett spö i butik säger ytterst lite om hur det egentligen uppför sig. Men spöna ser välbyggda ut och verkar trevliga. Men precis som jonta sa är det för långa bakhandtaget på de lätta. Men det är smaksak. Är man vid vanliga "bassspön" så blir de för långa.
Lämna en kommentar:
-
Tycker också AGS ser riktigt fint ut, vilket i min värld dock spelar mindre roll.
Som tur är känns AGS-spöna väldigt bra också!
Enda smolket i glädjebägaren för mig är att jag tycker alla lättare spön har för långa bakhandtag,
Fujis hemska delade SK-fäste sitter på X och att jag inte vet hur kompetent keramiken är i AGS
jämfört med exempelvis Fuji Alconite, SiC eller Torzite.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar