Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mabo
    replied
    Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg

Är det här svar på min fråga nedan? I så fall vet jag vad jag ska ha!
    Antar att det har dragits här i tråden redan, men vad är skillnaden på årets XR från den förra modellen?

Som ägare av ett XR -150 kan jag säga att det kastar lättare beten med bravur. I höstas var det främst två spön jag hade med mig i båten; ett AGS 40-80 och ett XR -150. AGS-spöt blev snudd på oanvänd för XR hanterade alla mina jr-beten så bra, riktigt bra allroundspö. Hade jag varit tvungen att fiska med endast ett spö (hemska tanke) så hade jag tagit xr 150.

Lämna en kommentar:

• DJ Mqt
    replied
    Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Nej nej 120gr klarar det! Och nya 100gr klarar 100gr dock var 40-80 i mitt tycke lite för uppskrivet så vi klassa om det till -70gr
    Är det här svar på min fråga nedan? I så fall vet jag vad jag ska ha!
    Antar att det har dragits här i tråden redan, men vad är skillnaden på årets XR från den förra modellen?

Ursprungligen postat av DJ Mqt Visa inlägg

Är på span efter ett Prorex XR för att kasta 50-120 g men med fokus på 50-100 g. Jag har tänkt att 120 passar bättre än 150 men oroar mig när jag läser ovanstående. Onödig oro?
    Ska ner och torrvifta i butiken i morrn men tror mig inte vara kapabel att döma i detta ärende så alla tips välkomnas

Lämna en kommentar:

• Mabo
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Kör också max 130-140g... och går i köptankar..Låter som att du är lite missnöjd med ditt XR eller är du bara lite extra "kär" i AGS?
    Helnöjd med XR, sjukt mycket spö för pengarna. Men jag har andra spön ur AGS-serien och är precis som du säger lite extra kär i dem. Förutom AGS 180 som jag inte alls kom överens med, på tok för styvt och påkigt för mitt fiske.

Lämna en kommentar:

• Julle68
    replied
    Varför skriver inte Daiwa ut minsta kastvikten. På spön som kastar mer än 100 gram? Har själv ett gäng prorex spön och önskar att det fanns ett med sweet spot på ca 15 gram.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg

Så ett AGS -120 gör samma jobb som mitt XR -150 gör idag? Har en del beten runt 130-140g som jag trodde skulle bli för mycket för AGS -120, men pallar det så blir det ett köp lagom till vårsäsongen drar igång.
    Kör också max 130-140g... och går i köptankar..Låter som att du är lite missnöjd med ditt XR eller är du bara lite extra "kär" i AGS?

Lämna en kommentar:

• *Nicke*
    replied
    Fick en lite tråkig premiär iår då min topp gick rakt av vid andra kastet.
    Nån som vet om det går att få tag i en topp till ett prorex ags 712?

/Nicke

Lämna en kommentar:

• Mabo
    replied
    Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Nej nej 120gr klarar det! Och nya 100gr klarar 100gr dock var 40-80 i mitt tycke lite för uppskrivet så vi klassa om det till -70gr
    Så ett AGS -120 gör samma jobb som mitt XR -150 gör idag? Har en del beten runt 130-140g som jag trodde skulle bli för mycket för AGS -120, men pallar det så blir det ett köp lagom till vårsäsongen drar igång.

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied

Lämna en kommentar:

• Mabo
    replied
    Jag fortsätter skriva om AGS -150 i hopp om att Buster och Daiwa en dag fixar ett sådant, tycker fortfarande det är ett glapp mellan -120 och -180 som bör fyllas. Jättenöjd med mitt XR -150 men jag vill ha ett AGS.

Lämna en kommentar:

• Fock_it
    replied
    Jag väntar på mitt 40-80 ags, köpte ett av joens borde landa idag

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar