Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Kan knappast sägas vara normalt att toppen vrider sig som Daiwa tydligen påstår... tråkigt att de inget gör... "tryck hårdare" (än du behöver på alla dina andra spön) låter ju vanskligt.

Finns ju något slags holkvax att använda, stearin har jag också läst att det kan funka, skulle börja där. Eventuellt om inte det räcker, slipa lätt precis där det nyper så kanske holken faller bättre på plats. Slipa nätt och pröva i omgångar. Hanen ska ju inte in hela vägen i honan...

Lämna en kommentar:

• Prylfiskarn
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

Eller superlim så har du ett odelat spö hahaha
    Haha ja det är en fundering jag har haft, men känns inte rätt än i alla fall :p

Om man kyler ner spöt, hur går man till väga, spöt får ju inte plats i min frys.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Testa kyl ner ena delen, eller båda ordentligt så materialet krymper, sedan för du ihop delarna. Och lägger ut det i solen, så det expanderar. Om det fortfarande är lätt att vrida är något galet. Nackdelen är att det kan sätta sig som Sören, då får man kyla igen för att ta i sär
    Eller superlim så har du ett odelat spö hahaha

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Testa kyl ner ena delen, eller båda ordentligt så materialet krymper, sedan för du ihop delarna. Och lägger ut det i solen, så det expanderar. Om det fortfarande är lätt att vrida är något galet. Nackdelen är att det kan sätta sig som Sören, då får man kyla igen för att ta i sär

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av Prylfiskarn Visa inlägg
    Har ett märkligt problem med mitt prorex ags 7-32g. Spötoppen har en tendens att vrida sig efter några kast. Har varit en vända hos Daiwa och de påstår att det ej är fel på spöt.
    Har flertalet spön och har haft en del genom åren, men detta är första gången det händer.
    Är det normalt som Daiwa menar? Kan man göra något själv?

Har 5 AGS spö. Aldrig hänt på mina,

Lämna en kommentar:

• Prylfiskarn
    replied
    Mjo har ju även odelade spön och det är ju en fördel med dom över de andra. När man för ihop spöt så nyper den endast vid holken ungefär 2mm vilket syns tydligt efter att man har dragit isär spöt.
    Men tycker det är mäkligt att Daiwa påstår att det är felfritt, rekomendationen från dem var att ta i hårdare. Men spricker holken så är det handhavande fel.
    Känns lite moment 22.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Nackdelen med delade spön, men borde inte vrida sig allt för lätt, mina olika prorex spön har inte det problemet, enstaka gånger har jag fått vrida lite på ena delen, men det kan man räkna på ena handen, kanske holken är för stor?

Lämna en kommentar:

• Prylfiskarn
    replied
    Har ett märkligt problem med mitt prorex ags 7-32g. Spötoppen har en tendens att vrida sig efter några kast. Har varit en vända hos Daiwa och de påstår att det ej är fel på spöt.
    Har flertalet spön och har haft en del genom åren, men detta är första gången det händer.
    Är det normalt som Daiwa menar? Kan man göra något själv?

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

Jaha
    Ja jag valde i alla fall mellan ett väldigt nätt spö, kommer inte ihåg om det var ett Westin eller ags.

Mitt val föll på det ””billigare”” prorex XR, för de dyrare är så himla tunna och nätta, och i mina ögon, söndriga av minsta lilla.
    Nu kanske det inte riktigt stämmer, men är olyckan framme skall det inte mycket till med det allra tunnaste mest optimerade pinnarna.
    jag förstår hur du tänker men är olyckan framme dvs halk på sten/stängd dörr/klumpig polare så spelar det ingen roll om det är ett AGS eller XR, Ja fick det berättat/förklarat för ett tag sen att XR/AGS är snarlika och ingen som helst ide att köpa ett AGS och det är så långt från sanningen man kan komma då ja numera äger 4 AGS samt 3 XR och testat polarnas XR spö. AGS är utan tvekan one step above men ja erkänner att dom känns så extremt lätta att man i början va rädd att ta i men peppar peppar inget har hänt än,

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

Ja men det är ju ett annat spö
    Haha jo det vet ja allt mycket väl. ja ventilerade bara lite, har aldrig fiskat med ett spinnspö med sådan krispighet och känsla,

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04