Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
    [ATTACH=CONFIG]94770[/ATTACH]

Inte hade dem fått in PX spöt. Så jag passade på att klämma och känna på ett XR och det satt fast i handen, gick inte få lös så jag fick åka därifrån betydligt fattigare än jag tänkte från början. Vid provkast trodde jag rullen skulle explodera, å så den skrek (positivt). Aldrig kastat tyngre beten och denna jag provade var bara 65g. Den kom lååååååångt

Kunde inte varit nöjdare, eller jo om spöt var gratis. Annars topp!
    Grattis till ett grymt bra spö! Du kommer vara grymt nöjd!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
      Jag äger både XR 8' 10-40 och XR 2500RA-rullen. Har skrivit en liten recension på sida 23, ganska långt ner finns även bilder!
      Såg det Dock tänkte jag på vanliga Prorex, men kul att du är nöjd med den dyrare serien.

Kommentera

Grattis till ett grymt bra spö! Du kommer vara grymt nöjd!
        Tack, det känns riktigt grymt detta spö. Dock är det synd att jag inte hade kvar min lila raket, den hade ju suttit som en smäck på detta spö. Men man kanske får leta sig en lila lina bara för att

Kommentera

Tack, det känns riktigt grymt detta spö. Dock är det synd att jag inte hade kvar min lila raket, den hade ju suttit som en smäck på detta spö. Men man kanske får leta sig en lila lina bara för att
          Tro mig. Jag har letat xD men verkar bara finnas ebay-linor som är lika lila som spödetaljerna...

Kommentera

Tro mig. Jag har letat xD men verkar bara finnas ebay-linor som är lika lila som spödetaljerna...
            Det var synd, hade varit tufft!

Kommentera

• Ni som har testat olika modeller av spöt, är det värt de extra hundralapparna att köpa en XR modell istället för instegsmodellen (i detta fallet 120g spöt)? Instegsmodellen ser väldigt prisvärd ut men XR ligger inte helt utanför budget.

Kommentera

• Jag har båda du funderar över. Dom är rätt så lika i klingan. Xr känns mer påkostat och känns lättare o smidigare. Prorex är väldigt prisvärt men tycker nog prisskillnaden mellan dom är högst rimlig o väljer jag ett är det helt klart xr

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bjurström Visa inlägg
                  Ni som har testat olika modeller av spöt, är det värt de extra hundralapparna att köpa en XR modell istället för instegsmodellen (i detta fallet 120g spöt)? Instegsmodellen ser väldigt prisvärd ut men XR ligger inte helt utanför budget.
                  Jag var precis i samma tankar som dig. Tänkte köpa det billigare 120g spöt men åkte hem med ett XR. Visserligen var detta för att den billigare inte fanns hemma i 120g utan endast det lättare spöt. Utseendet på XR är väl lite sådär, alltingen gillar man det eller inte. Men det känns så jäkla bra i handen, speciellt handtagen även om dem inte är i kork. Jag är grymt nöjd med mitt i vart fall! Sen är ju ett plus att spöringarna är från Fuji, vet inte skillnaden direkt men jag tror det är bra skit

Kommentera

... Sen är ju ett plus att spöringarna är från Fuji, vet inte skillnaden direkt men jag tror det är bra skit
                    Spot on.

Kommentera

• Kan inte bestämma mig mellan xr 120g och 150g. Någon som klämt på de båda? Är sugen på 8,6 fotaren men är lite rädd att den är för påkig

Monkey upplevde ju ags 8.6 fotaren som ordentligt krallig men kanske inte ska jämföras...
                      Senast ändrad av finafirren; 2017-06-20, 11:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 736 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04