Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Eller här för 600 mindre
    Pma mig om du vill sälja, 40-80 spinn, Köper direkt

Kommentera

• Jag fick testkasta Prorex mellanmodellen 40-80g (har dock siktat in mig på AGS men det enda såldes timmen innan jag kom till butiken) måste säga att det var fruktansvärt skönt,
      Blev väldigt förvånad över hur långt jag kastade men 7''6' fotaren faktiskt. Det tog ett tag att vänja sig vid det.
      Testade med en lexa 300 rulle som var helt ok men jag skulle personligen satsa på en lite lättare och nättare rulle.

@Buster, hur skiljer sig lexa 300 mot t.ex costal i vikt och storlek. verkar ha svårt att hitta info och fanns ingen coastal att klämma på (samtliga 3 sålda även de timmen innan jag kom till butiken)

MEN jag fick lite intrycket att 50g bete var spot on men att gå upp och nosa på 80g skulle göra betet svårjobbat (hade dock inte möjlighet att testa tyngre).
      Senast ändrad av nathe01; 2017-04-07, 18:30.

Kommentera

• Vilken hype! Säkert bra spön, kanske att jag klämmer på ett snart men 18 sidor... Å nu bidrar jag tyvärr själv...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Vilken hype! Säkert bra spön, kanske att jag klämmer på ett snart men 18 sidor... Å nu bidrar jag tyvärr själv...
          Spönas motsvarighet till Thranx..

Kommentera

• ja men ett spö som slår (i mitt tycke) måååånga andra spön, och många mycket dyrare spön dessutom är välförtjänt lite hype :p

bättre spö för pengarna har JAG svårt å tro att man kan hitta.

Kommentera

• Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
              Ja får väl ta mig en tur meeeeen det där är PX serien på bilden va? Vilka spön är det som finns i butik tro?

Nån som har använt detta spö som även kört gamla eller nya Roots 9ft -150g och har nåt att säga? Väger lite mellan dessa spön för tillfället..

//Eric
              Det bästa du kan göra är att själv ringa butiken.
              Killarna ligger låångt efter i uppdateringarna av hemsidan och nya spön är på väg hem. Men slå dem gärna en signal och fråga.

Kommentera

• Om man blundar i båten och plockar ett spö och inte vet säkert om man fått tag i borrepinnen eller gäddpåken (och det är gäddpåken man håller i) så kan jag känna att det är ganka logiskt att det spöt gör folk nyfikna och att det snackas en del.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jonnieboy Visa inlägg
                  Om man blundar i båten och plockar ett spö och inte vet säkert om man fått tag i borrepinnen eller gäddpåken (och det är gäddpåken man håller i) så kan jag känna att det är ganka logiskt att det spöt gör folk nyfikna och att det snackas en del.
                  Ja DET var en nyhet för mig och säkert andra så det förklarar knappast hypen...

Kommentera

• 18 sidor om ett spö tyder på att folk inte har något att göra under vinterhalvåret ..

Kommentera

• Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
                      Spönas motsvarighet till Thranx..
                      Ja har ni sett den tråden?! Nästan religiöst å vi pratar om, om om... En rulle. Har sagts att jag angående den rullen inte riktigt begriper hur fin den är... Som om mer konsumtion bara vore en fråga om mer kunskap..
                      Senast ändrad av anteman; 2017-04-07, 20:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 734 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04