Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg
    Jag har mellanserien XR i just 40-80 utförandet och det är himmelskt. AGS är säkert samma men bättre, så du kommer inte bli missnöjd. Jag har äntligen fått ett par turer och testkört mitt XR nog för att känna mig riktigt bekväm med det och jag är supernöjd. Ett rimligt användningsspann i mila tester är ca 25- dryga 90g. Inom den ramen går det utan problem.
    Det går säkert med ännu lite lättare beten men jag begränsas nog där av min lite för stora rulle med lite för grov lina.

Kan tänka mig att vissa beten på strax under 20 går utmärkt med en lite smäckrare rulle, typ tatula hd200, och lite nättare lina.

Sammantaget sjukt nöjd med spöt.
    Tack för den recensionen. Det är främst i denna range jag kastar beten i, tar bara emot lite att inte "kunna" kasta tyngre. Har en nyköpt Coastal med Bushido 0.3 på som skall tjänstgöra denna säsong så de kommer nog att klicka oerhört bra tillsammans
    Senast ändrad av kalufsen; 2017-03-25, 00:01.

Kommentera

• Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
      köpt mig ett ags 40-80, första intryck och torrviftande så får det 10/10. ska fiska med det imorgon så få se hur det presterar.

men den jävla beteshållarn...
      Återkom gärna, testa gärna att hänga på 100-110 om du vågar och berätta hur det känns

Kommentera

• Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
        Vi har snart produktmöte inför 2018, ska se vad jag kan göra ��
        Prorex ags 40-80 crankbait/ vobbler skulle jag vilja ha, lite långsammare och med parabolisk aktion till klassiskt vobblerfiske, gärna på 9 fot. Tror att det skulle vara ett bra komplement till resten av serien.
        Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2017-03-25, 09:31.

Kommentera

• har nu fiskat mitt prorex ags 40-80g spinnspö i helgen.
          får säga att jag är jävligt kär.

rappt så in i helvete, perfekt längd. känns så litet och nätt men ändå riktigt kraftfullt. klassningen stämmer bra. tycker sweetspot uppnåddes med en wolfcreek cub som e ca 70g. med min prorocket på så kastar jag typ till månen.

man kan fiska lite tyngre med det, ca 90g kändes ok men när man kom över det så börja spöt kännas ansträngt.

mitt tidigare favorit spö va st.croix lt downsizer som är ett ganska så liknande spö, men nu när jag tog tag i det så känndes det som ett kvastskaft.
          känndes liksom billigt, tungt och onödigt klumpigt.

riktigt fint rullfäste. mitt sätt att hålla så har jag ett finger på rullfästet och det är komfortabelt. handtagen är top notch. gillar verkligen det bakre handtaget som har en riktigt skön form att hålla i. känns verkligen som man ta i utav bara fan med det.
          triggern är riktigt skön med och den exponerade klingar gör att man får mer känsla.

detta spöt är 7,7 fot men har exakt samma längd från butt till toppögla som mitt stcroix lt lipstick som är 7,9fot.

väl värt pengarna. du får fan så mycket mer spö för pengarna än om du köper stcroix tycker jag.
          jag är imponerad. blir ett ags -180g och ett 10-30g när ekonomin tillåter.

jag ger prorex ags 10/10 möjliga + guldstjärna i kanten.

Kommentera

• Din jävel nu måste jag köpa ett jag med

Kommentera

• gör det. asså du kommer bli så förälskad.

Kommentera

• enda e då kanske att det kan vara svårbalanserat me vilken rulle man ska ha.
                jag satte på min 5501 prorocket å torrvifta me här hemma. det kändes inte bra. för hög tyngdpunkt liksom.

men när ja väl fiskade med det så känndes det skitbra. kan tänka mig att en liten nätt LP gör sig bra på detta spö.
                meeen jag gillar mina runda ambassadeurer. + att en prorocket black edition gör sig jävligt bra på detta spöt utseendemässigt, och funktionsmässigt.

Kommentera

• Jag blev förälskad i TD bait spöt nu efter första gången så man har ju extremt stora förväntningar på detta.

Kommentera

• TD är ganska likt Ags 40-80g på många sätt.

Kommentera

• Tror du det blir lite av en dubblet om man slår till?
                      Om man säger såhär, vilken är den stora skillnaden?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 717 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04