Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• krillzen
    replied
    Har precis fått hem mitt prorex ags -150 big rubber och varit ute o provkastat några timmar, jämfört med mitt W4 -130 som knappt orkar med ett 100 grams drag är det helt otroligt skön känsla, kastade som minst en westin swim 53 grams o kastar bra mycket längre än mitt w4 då jag faktiskt vågar sopa till utan o va rädd för att knäcka spötoppen, -150 grammaren är helt otroligt och är väldigt nöjd med mitt köp, bra jobbat Daiwa!

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    Hej,
    någon med erfarenhet från Prorex AGS 7’3” 5-25?

Sneglat på W6 Finesse Shad 7’4” 10-28 men Prorex verkar mer kompetent. Tänkt att paras med en Vanford 2500HG för fiske med större abborr- och gösbeten, primärt från båt.

Lämna en kommentar:

• Test005
    replied
    Det finns säkert spövirituoser här på forumet som kan bryta ned klassningarna i molekyler, men jag säger att mitt xr150 inte pallar 170gr beten. Kastar westin swim på 58gr och gummin på 100gr riggade och det är bra drag i grejjerna då.... För lite tyngre beten använder jag ett eastfield ballista. Även det klassat upp till 150gr men det känns mycket kraftigare och tåligare än xr150't.

Jag har haft både xr och ags i lättare klassningar men föredrar xr. tycker ags är sämre känsla, så du ser hur skruvad jag är som föredrar det billigare i serien.

mina 0.02$

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

Om jag letade i det spannet skulle jag åka in till Söders och provvifta det här, troligen enda exemplaret i Sverige:

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...a-casting.html
    var kanske otydlig men det är haspel jag ska ha spö till , har en caldia 2500 som ska skiftas mellan två spön .
    enda multin hemma är tatula 300:an o den blir inte bra där

Lämna en kommentar:

• Joakim000
    replied
    Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg

Jag tror det nya xr150 'sidekick' har en bakåtlutande trigger jämfört med gamla modellen.

Jag har xr150 classic, det med korkhandtag och det är ett jättetrevligt spö. Gillar xr i alla former både haspel och spinn.

Ok! Tycker du att klassningen stämmer? Jag torrviftade både xr 150g ”sidekick” och ags 150g ”big rubber” i butik och tyckte nog att ags kändes mer kralligare. Är ute efter att kasta 170g bekvämt med spöt så det lutar åt ags i detta fall. Butikspersonalen fiskade själv med spöt och försäkrade att det inte skulle vara några bekymmer.

Lämna en kommentar:

• Test005
    replied

Är detta samma spö som gamla Prorex XR 150g eller är det nån skillnad?
    Jag tror det nya xr150 'sidekick' har en bakåtlutande trigger jämfört med gamla modellen.

Jag har xr150 classic, det med korkhandtag och det är ett jättetrevligt spö. Gillar xr i alla former både haspel och spinn.

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Någon som fiskar med prorex ags 14-42? Synpunkter på det?
    Har ett glapp mellan jigg/abborr å gäddspön jag är sugen på att komplettera med ett spö å just den klassningen täcker in bra , är främst lätta gösvobbler /gäddrag jag tänkt ha det till tyngre beten har jag grejer till
    Om jag letade i det spannet skulle jag åka in till Söders och provvifta det här, troligen enda exemplaret i Sverige:

Lämna en kommentar:

• Joakim000
    replied
    Ursprungligen postat av Birdie71 Visa inlägg
    På mina Daiwa xr och ags-spön sitter ringarna perfekt!!
    Testade nya sidekick xr 150 idag i 4 minus och det var precis lika skönt som föregångaren !!!!
    Är detta samma spö som gamla Prorex XR 150g eller är det nån skillnad?

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Någon som fiskar med prorex ags 14-42? Synpunkter på det?
    Har ett glapp mellan jigg/abborr å gäddspön jag är sugen på att komplettera med ett spö å just den klassningen täcker in bra , är främst lätta gösvobbler /jigg med tyngre skalle jag tänkt ha det till tyngre beten har jag grejer till
    Senast ändrad av Sundström76; 2021-07-09, 21:38.

Lämna en kommentar:

• Plumsisjön
    replied
    Någon som vet om Daiwa tänker släppa en Classic serie även på 2021års utgåvor av XR serien?
    Hittar ingen sådan info på deras sida eller vid googlande, tänkte om någon sitter med lite hemlig info =).
    Enligt sidan verkar det bara va aktuellt för AGS serien för 2021.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04