Supertrimmad vc pike lr conquest 301 i julklapp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Supertrimmad vc pike lr conquest 301 i julklapp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Supertrimmad vc pike lr conquest 301 i julklapp

Tja alla!
    Dags för sen årliga julklappen till en själv snart men står inför ett svårt val...
    En supertrimma vc pike lr en shimano conquest, det är frågan i år....

Ni som har nån av modellerna vad har ni att säga om dom?
    Synpunkter och åsikter tas väl emot!

Mvh

Hej!

Jag har en supertrimmad vc-pike! Har inte testat någon conquest men har svårt att se att den skulle kunna vara speciellt mycket bättre!

Jag är extremt nöjd, du får en kastkanon som alltid fungerar som du kan meka med själv! Jag måste dessutom ha synkad linspridare annars får jag krupp!

Kör Vc pike!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jag har en Calcutta Conquest 401 och en Ambassadeur 5601 JB UT-trimmad med:
      UT Pike Performance
      UT Power Stardrag
      lättad linspridare med keramisk knivbult
      Mässingsbottenplatta (delen som skiljer mellan JB och VC)
      Svampmuttrar

Ambassadeuren köpte jag för 1000kr och lade ner 2666kr på trim. Conquesten köpte jag för 3700kr, alltså var de lika dyra.

Ambassadeuren låter en del vid kast (linspridaren), Conquest är helt tyst vid kast.
      Ambassadeuren har en känsla av kuggar i invevningen, Conquest har en känsla av smör i invevningen.
      Ambassadeuren kan jag fullserva med förbundna ögon, Conquesten är ett smärre projekt att öppna.

Jag har Ambassadeuren ute till försäljning och älskar verkligen Conquesten.

Gillar du det bra, enkla och idiotsäkra som dina barn sedan kan ärva så satsa på den trimmade Ambassadeuren. Vill du ha en grym rulle och är finmekaniker, urmakare, ingenjör eller dylikt så satsa på Conquesten.
      Senast ändrad av Låg_Profil; 2017-01-11, 14:16.
      Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Perfekt precis sånt jag vill läsa!
        Nån som har båda!
        Hur skiljer dom sig i kastlängd?

Har ju idag en vanlig calcutta som jag verkligen gillar. Man känner ju att det är små asiater med små händer som kan bygga så små saker

PS fisktutte vad har du för dragbil som e så jävla bra

Kommentera

Har provat polarns Conquest 401 & UT trimmad ambassadeur .
          Kastlängden kan jag inte påstå att det skiljer något .
          Själv hade jag tagit en conquest alla dagar i veckan .
          Polarn är däremot lite besviken på Conquesten , han har inte kört många pass med den men redan behövt byta dreven för dom har blivit dåliga , fast han fiskar ganska hårt & är van att byta dreven på sina rullar men aldrig så tidigt som på conquesten .
          Däremot älskar han sin Daiwa Shrapnel

Kommentera

Ursprungligen postat av Breznac Visa inlägg
            Perfekt precis sånt jag vill läsa!
            Nån som har båda!
            Hur skiljer dom sig i kastlängd?

Har ju idag en vanlig calcutta som jag verkligen gillar. Man känner ju att det är små asiater med små händer som kan bygga så små saker

PS fisktutte vad har du för dragbil som e så jävla bra
            Jag har inte mätt kastlängd på dem, men bägge duger gott åt mitt fiske med 20-130gr beten.

Om du gillar din nuvarande Calcutta (D?) så lär du verkligen gilla Conquest.

Bilen var en Pajero med diffspärrar både fram och bak, men den är såld. Ska ändra signatur.
            Senast ändrad av Låg_Profil; 2016-11-22, 14:53.
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Det är alltid Intressant att få veta vad folk gör med sina fiskerullar. Att ha sönder ett drev är inte det lättaste.
              Själv har jag inte haft behov byta dreven på mina rullar oavsett tillverkare och det kan bero på att jag fiskar mina rullar hårt , men inte så "hårt".

//T

Kommentera

Ja det skulle vara intressant med en slags definition (eller flera) på vad vi menar med hårt eller i förekommande fall, kanske slarvigt fiske (och underhåll... Slarvar drevmissbrukare oftare där eller är det snarare måndagsex i farten här?)

Är det 150-250g beten eller snabbvevade dubbla 10" Cowgirls, att man börja veva hem hem precis innan spolen stoppat/betet landat helt eller vad? Eller är det snarare så att fiskare oförskyllt får skulden när de drevpajat ett måndagsexemplar...
                Om man får byta drev på varje rulle man använder så kan man anta att det rör sig om slitage relaterat till handhavande men om det händer mer sporadiskt?

Det här inlägget är inget "drev" riktat mot eventuella drevmissbrukare utan en öppen fråga...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Ja det skulle vara intressant med en slags definition (eller flera) på vad vi menar med hårt eller i förekommande fall, kanske slarvigt fiske (och underhåll... Slarvar drevmissbrukare oftare där eller är det snarare måndagsex i farten här?)

Är det 150-250g beten eller snabbvevade dubbla 10" Cowgirls, att man börja veva hem hem precis innan spolen stoppat/betet landat helt eller vad? Eller är det snarare så att fiskare oförskyllt får skulden när de drevpajat ett måndagsexemplar...
                  Om man får byta drev på varje rulle man använder så kan man anta att det rör sig om slitage relaterat till handhavande men om det händer mer sporadiskt?

Det här inlägget är inget "drev" riktat mot eventuella drevmissbrukare utan en öppen fråga...
                  I polarens fall så är det nog brutala mothugg som är anledningen till att han förbrukar drev , har sett han kröka ett par vevar räta ut ett gäng krokar pga mothuggen & det är bra krokar Owner , WMC , Gamakatsu .
                  Annars sköter han rullarna precis som man ska .

Kommentera

Får man fråga varför just vc pike? Jag hade nog köpt en annan som bas och plockat på det som känns skoj och prisvärt. Eller jag har precis gjort det��

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04