Jag brukar köra 33cm jiggar för dom stora =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Relax Jiggar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av elanenJan-O, powerbait-jiggen är väl Berkely som marknadför den, eller ?."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan OJepp, lite svår att hitta. Köpte 10 paket på tradera....
Kompisen fick typ 50pkt sådana, men gav bort alla gula till en annan fiskekille. Men jag snodde ett pkt, och dom fiskade runt de andra.
Även de organge har gått helt ok också.
Kör du också 3" eller finns det större?sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenJan-O, powerbait-jiggen är väl Berkely som marknadför den, eller ?.
Synd bara att dem går åt så innåt
btw; Ingen som fastnat för dem där supermegahypermjuka jiggarna vid namn "Cyber-flex" som är omöjliga för en gädda att kvadda och kan dra ut till typ 50cm ?sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenFlodebanan, är inne på den jiggen. Ligger i 10 pack, gulaktiga eller vita är giftiga. Kroppen är av den mer maskliknande formen. Storms jiggkroppar rör sig grymt bra i vattnet. Vid minsta invevning fladdrar den till. För den som vill ha tidiga vårabborrar rekomenderar jag den. Undrar om jag inte la upp den typen av jigg på mina bilder i fotoalbumet.
Tänkt testa storms, men eftersom jag lyckats hitta några pkt av dessa har det behovet aldrig infunnit sig. Snodde senast för 1h sedan bror mins näst sista (utan att han märkte det:P)
Storm har väl rassel med va?sigpic
Kommentera
-
Lundgrens hade några jiggkroppar som där siliconet var segt som attan. För mig att PA visade mig den typen. Viktigast med jiggkroppar är att gången på stjärten startar vid minsta sakta invevning. Är ju likadant för en vobbler. Speciellt för gös där farten ska vara så låg som möjligt men, att vobblern rör sig rätt.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanenLundgrens hade några jiggkroppar som där siliconet var segt som attan. För mig att PA visade mig den typen. Viktigast med jiggkroppar är att gången på stjärten startar vid minsta sakta invevning. Är ju likadant för en vobbler. Speciellt för gös där farten ska vara så låg som möjligt men, att vobblern rör sig rätt.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 728 visningar
0 gillar