Ursprungligen postat av MathiasJK
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Hade verkligen hoppas när daiwa öppnade eget i norden att vi skulle få åtminstone en serie från USA. Men som vanligt blev man blåst på konfekten. Så nej. Även om namnet är samma så har vi inga spön från USA här tyvärr.
Dom kan han kalla precis exakt vad han känner för när han känner för det men det kommer likväl vara en blompinne gjord av bambu.
Tvärogillar* när personer i sportfiske industrin hittar på shit dom tror kommer locka köpare utifrån va dom själva tror att andra kanske blir dragna till varan av..
Mitt drömjobb är att antingen jobba som rulltekniker eller något annat inom industrin.
Hade kanske fått den chansen om inte idiotbolaget/koncernen Pure Fishing inte hade dödat mer än hundra år av svensk tradition, företaget som gjorde första riktiga fiksebara rullen, som än idag produceras i nästan samma utförande som när den kom.
Finns inget annat mer anrikt fiske märke på denna jord.
O ja tänker inte ens nämna va de kommer göra för mitt samhälle och mina inköp. Eller tillgång till delar och expertis.
Bestämt mig för att det blir en sista aburulle, eventuellt två om de blir en beast, men ja ska pilla ihop en rulle jag anser dom borde ha i sitt sortiment, och sen så blir de inte något mer ABU för min del.
Funderar på att kanske även göra den one of a kind, vilket den ändå blir, men mer så utseendemässigt.
Vad jag vet så är det 3+ månader kvar iallafall så har du nåt du vill dom ska serva, är det dags att ringa service avdelningen.
*göteborgska för att så starkt som möjligt ogilla något
Fridens i denna tråden, off till en annan del av forumet och starta en ny tråd om en rulle jag tror kan vara en fingervisning av vad som komma kanske gör, för gäddsmiskare.
Pzz/JKSenast ändrad av MathiasJK; 2025-01-05, 15:43.
Kommentera
-
Hej. Är det någon som har prorex xr 7'8 shorty modellen med kork på buttern som kan mäta hur långt bakhandtaget är till triggern? Sen undrar jag om nån vet längden på spöet? På vissa sidor så står det 233, 234 och 238cm. Tack på förhand.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg7 fot å 8 tum är 233,68 cm om man googlar lite snabbt och det spelar roll på centimetern
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Masongen Visa inlägg
Spelar nog ingen större roll om det är 234 eller 238 men på Daiwas hemsida så står det 238 och när jag skall beställa så står det 234 så blev då fundersam på om det var samma spö.
Big rubber 7'10" har de angett som 243, när det egentligen borde vara närmare 239
Lazy pike 8'2 Har de angett som 252, borde vara 249
Monster 8'6 Säger de är 262, men det borde vara 2,59. Det har i alla fall alla åttasexor jag någonsin haft varit.
Jag vet att det inte var spöt du efterfrågade, men jag kollade på mitt Shorty med foamhandtag.
Det ska ju också vara 7'8", det står 234cm på spöt och är 235 när jag mäter det... Vilken jävla soppa.
Jag börjar misstänka att de har mätt båda delarna var för sig och bara plussat ihop utan att dra av för överlappet och att måtten de anger i tum är om delarna skulle vara absolut max ihopskjutna. Någon bättre förklaring har jag inte.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Jag ser nu att Daiwa verkar ha skrivit upp längden på flera spön på sin sida.
Big rubber 7'10" har de angett som 243, när det egentligen borde vara närmare 239
Lazy pike 8'2 Har de angett som 252, borde vara 249
Monster 8'6 Säger de är 262, men det borde vara 2,59. Det har i alla fall alla åttasexor jag någonsin haft varit.
Jag vet att det inte var spöt du efterfrågade, men jag kollade på mitt Shorty med foamhandtag.
Det ska ju också vara 7'8", det står 234cm på spöt och är 235 när jag mäter det... Vilken jävla soppa.
Jag börjar misstänka att de har mätt båda delarna var för sig och bara plussat ihop utan att dra av för överlappet och att måtten de anger i tum är om delarna skulle vara absolut max ihopskjutna. Någon bättre förklaring har jag inte.
Hur är det att drilla mindre gäddor på ditt spö?, skulle säga att i min sjö där jag fiskar så är det mest smågäddor 50-70cm i snitt kanske.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Masongen Visa inlägg
Ja det är helt klart lite rörigt när det reas till höger och vänster och så vet man inte om det är en ny modell eller gammal modell men det är säkert som du skriver. Hur långt är ditt bakhandtag fram till triggern? (Forutsatt att du har trigger).
Hur är det att drilla mindre gäddor på ditt spö?, skulle säga att i min sjö där jag fiskar så är det mest smågäddor 50-70cm i snitt kanske.
Det har rätt känslig topp så till och med smågäddorna blir rätt roliga. Längre ner i klingan finns det tillräckligt med pulver för att ändå kunna brotta hem meterfiskar ganska fort om man skulle vilja det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 734 visningar
0 gillar