Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

    Dom gamla röda BFT spöna är svårslagna
    Kanske lika bra att behålla det då. Det funkar ju perfekt till mitt fiske så som det är nu iallafall.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägg

      Kanske lika bra att behålla det då. Det funkar ju perfekt till mitt fiske så som det är nu iallafall.
      Du kan ju alltid komplettera med ett längre spö när du kastar gummi och andra beten än jerkbaits.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Har du testat lättare beten med wolfcreek spöt? Skulle vara intressant o veta hur pass bra det det skulle funka i betesvikter ner mot 40 gram. Typ som gäddfiske var för 30 år sedan.
        Det var just mitt primära ändamål, under den tiden jag hade wolfcreek 8:an. Koncentrerat viktspann på beten 20-70g klassen.
        Mycket wobblerspinn med SSR och lilla jonny Wobblern. Mindre tailar och skedar. Körde också hemmameckade, små men kralligare (i godset) gäddspinnare av inline modell i vikter runt 20-30g strecket. Spöt var fenomenalt trevligt för just detta.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

          Du kan ju alltid komplettera med ett längre spö när du kastar gummi och andra beten än jerkbaits.
          Ja det kan man ju göra också. Den gamla rullen funkar ju bra fortfarande.

          Kommentera


          • Tjena! Har ett Daiwa sidekick till mitt gäddfiske som jag trivs mkt bra med. Fiskar till 85% hård och mjukbeten upp till 120-130g. Letar nu ett spö för dom tyngre grejerna, säg upp mot 300g. Då det kommer vara ett andraspö som inte får lika mkt tid så letar jag inget exklusivt utan en påk som fungerar utan att tömma kontot.
            Vad har ni för tips? Nån kanske har ett till salu? Kommer paras med antingen en tatula300 eller revo beast.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Mathias 70
              Andreas jag har ett musky innovation bull dawg spö 8,6 fot som är i princip oanvänt, odelat upp till 7oz men tar säkert upp till 300 gr. Skicka pm om du är intresserad.
              Tack men odelat går bort då det blir så jäkla krångligt att ta med sig.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Andreeas Visa inlägg
                Tjena! Har ett Daiwa sidekick till mitt gäddfiske som jag trivs mkt bra med. Fiskar till 85% hård och mjukbeten upp till 120-130g. Letar nu ett spö för dom tyngre grejerna, säg upp mot 300g. Då det kommer vara ett andraspö som inte får lika mkt tid så letar jag inget exklusivt utan en påk som fungerar utan att tömma kontot.
                Vad har ni för tips? Nån kanske har ett till salu? Kommer paras med antingen en tatula300 eller revo beast.
                Gator Explorer 9' -350g brukar finnas till bra pris emellanåt, jag fick tag på mitt för 1400 och är svinnöjd med det spöt!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

                  Gator Explorer 9' -350g brukar finnas till bra pris emellanåt, jag fick tag på mitt för 1400 och är svinnöjd med det spöt!
                  Tack, ska hålla utkik. Fiskeprylar har haft w2 mosterstick för ca 1000kr men det är delat ovanför handtaget..

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Andreeas Visa inlägg
                    Tjena! Har ett Daiwa sidekick till mitt gäddfiske som jag trivs mkt bra med. Fiskar till 85% hård och mjukbeten upp till 120-130g. Letar nu ett spö för dom tyngre grejerna, säg upp mot 300g. Då det kommer vara ett andraspö som inte får lika mkt tid så letar jag inget exklusivt utan en påk som fungerar utan att tömma kontot.
                    Vad har ni för tips? Nån kanske har ett till salu? Kommer paras med antingen en tatula300 eller revo beast.
                    svartzonker black series har ju ett upp till 400g också för typ 1200

                    Kommentera


                    • Hejsan. Någon som kanske har ett St Croix Big Dawg, eller Slingblade till salu ,?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 676 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 334 svar
                      266 236 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                      15 svar
                      2 334 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fisketrassel  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      885 svar
                      141 949 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg nephilim  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 046 svar
                      196 195 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Villespinn91  
                      Arbetar...
                      X