Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hej!
    Jag har haft ett bft bandit 6,3 fots spö nu i bra många år och blev lite sugen på att byta mot nått nytt då jag köpte mig en Beast x multi nu på mässan.
    Fiskar mest med jerkbaits i stil med buster och jiggar oftast i junior storlek så inga direkt tunga grejer.
    Vill inte ha för långt spö då jag tänker att det kan bli svårt att få till det med jerkbaits då.
    Har ni några bra tips?
    Är jäkligt nöjd med banditspöt ska tilläggas, plus att det är ju snyggt med den röda färgen.
    Senast ändrad av El_Kebabo; 2024-03-23, 12:03.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av El_Kebabo Visa inlägg
      Hej!
      Jag har haft ett bft bandit 6,3 fots spö nu i bra många år och blev lite sugen på att byta mot nått nytt då jag köpte mig en Beast x multi nu på mässan.
      Fiskar mest med jerkbaits i stil med buster och jiggar oftast i junior storlek så inga direkt tunga grejer.
      Vill inte ha för långt spö då jag tänker att det kan bli svårt att få till det med jerkbaits då.
      Har ni några bra tips?
      Är jäkligt nöjd med banditspöt ska tilläggas, plus att det är ju snyggt med den röda färgen.
      Dom gamla röda BFT spöna är svårslagna

      Kommentera


      • Det där är en keeper



        multi pike alltså kanske för kraftigt men jag har det till allt mellan 55-130/140gram

        Kommentera


        • Mumma

          Damn You Rod Pike & Musky, Classic Jerkbait 7’3", 6 oz (180 g), 2-pc. H, Fast 7'3", 6 oz. H Power, Fast Action. Up to 180g Available in 2-pc This is a classic jerkbait rod. A shorter 7'3" heavy power, fast action rod to work those wood (and plastic) jerk baits we all love. Or if you just prefer a shorter rod built

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
            Ja 8 fot Wolfcreek var inte tråkigt alls. Fantastiskt skönt spö. Klockrent att kasta runt 90g

            Var ute med Flada spöt idag igen och shit vilket spö det är alltså. Rekommenderar er alla att köpa den upp till 180g
            Har du testat lättare beten med wolfcreek spöt? Skulle vara intressant o veta hur pass bra det det skulle funka i betesvikter ner mot 40 gram. Typ som gäddfiske var för 30 år sedan.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

              Har du testat lättare beten med wolfcreek spöt? Skulle vara intressant o veta hur pass bra det det skulle funka i betesvikter ner mot 40 gram. Typ som gäddfiske var för 30 år sedan.
              Lättaste jag körde var 60g och det fungerade kanon men jag kan prova 40g på måndag. Återkommer till dig

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

                Lättaste jag körde var 60g och det fungerade kanon men jag kan prova 40g på måndag. Återkommer till dig
                Sjysst! Du får gärna gå ända ner till 30g
                skulle vilja ha ett klassiskt spö som kan hantera även ett utö eller en gammal westin magnum pike.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                  Sjysst! Du får gärna gå ända ner till 30g
                  skulle vilja ha ett klassiskt spö som kan hantera även ett utö eller en gammal westin magnum pike.
                  Fattar. Yes jag kollar detta

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

                    Dom gamla röda BFT spöna är svårslagna
                    Kan bara hålla med, mitt blev krossat under en bil.

                    Hade gärna haft detta spö igen, men har för mig att mitt var på 6'8"

                    Kommentera


                    • Har gott och suktat efter detta allt sedan jag slog till på 8'6" men jäklar vad trångt det börjar bli i spöstället..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 668 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 334 svar
                      266 222 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                      15 svar
                      2 327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Fisketrassel  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      882 svar
                      141 810 visningar
                      16 gillar
                      Senaste inlägg Kulfisk
                      av Kulfisk
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 046 svar
                      196 161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Villespinn91  
                      Arbetar...
                      X