Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ja, Apan lär man sig mycket av
    Läser och lyssnar mycket har jag gjort och sitter idag med en Favoritkombo som består av:

St Croix Downsize och en Daiwa Luna 253L
    Top n tail skall oxå införskaffas snart där sätter jag min 5501 CS Pro Rocket

Sen känns det som jag är komplett då mina tyngsta drag väger 115g

Skitfiske på er
    Classe
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

• Har blivit intresserad av ett första gäddspö och snöat in mig lite på Svartzonker Black Series, mest på grund av det trevliga priset och utseendet. Men vilket av dom är bäst allround när man inte riktigt vet vilka beten man vill kasta än? Funderar mellan Svartzonker Black Series 7´2" 40-150g (McTail & Glides), Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g (McRubber & Tails) och Svartzonker Black Series 7'9'' 30-90g (DownSizer)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Skurk Visa inlägg
        Har blivit intresserad av ett första gäddspö och snöat in mig lite på Svartzonker Black Series, mest på grund av det trevliga priset och utseendet. Men vilket av dom är bäst allround när man inte riktigt vet vilka beten man vill kasta än? Funderar mellan Svartzonker Black Series 7´2" 40-150g (McTail & Glides), Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g (McRubber & Tails) och Svartzonker Black Series 7'9'' 30-90g (DownSizer)

Har själv ett Downsizer som jag är nöjd med ur prissynpunkt men dessa spö du rabblat upp är så olika så bäst är det att komma på vilka beten man ska kasta och välja efter, Jag själv fiskar mindre och mindre med mina riktigt grova saker pga det är helt enkelt inte så kul att få fisk på,

Kommentera

Har blivit intresserad av ett första gäddspö och snöat in mig lite på Svartzonker Black Series, mest på grund av det trevliga priset och utseendet. Men vilket av dom är bäst allround när man inte riktigt vet vilka beten man vill kasta än? Funderar mellan Svartzonker Black Series 7´2" 40-150g (McTail & Glides), Svartzonker Black Series 8´3" 40-150g (McRubber & Tails) och Svartzonker Black Series 7'9'' 30-90g (DownSizer)
          Kolla in Daiwa Prorex X-serien. Där finns ett upp till 120g och ett 150g som kan passa dig. Byggda I Daiwa egen fabrik istället för black series som är inhyrda på kinafabrik. Känn på dina kandidater i butik så blir det rätt
          Mvh

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg
            Kolla in Daiwa Prorex X-serien. Där finns ett upp till 120g och ett 150g som kan passa dig. Byggda I Daiwa egen fabrik istället för black series som är inhyrda på kinafabrik. Känn på dina kandidater i butik så blir det rätt
            Mvh
            Den serien är super. har ett ags som jag är nöjd med. har beställt ett 40-80g ur den billigaste serien som ja får på fredag. återkommer med tankar om det

Kommentera

• Hallå!
              Skall köpa jerkspö till kommande säsong och har kikat lite på BFT Roots 6,7´och Westin W3 SPECIAL 6,6. Har tidigare erfanhet av westins w3 serie men ingen erfarenhet av root spöt. Vilket rekommenderar ni och vad finns det för för och nackdelar?

Rasmus

Kommentera

• Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                Den serien är super. har ett ags som jag är nöjd med. har beställt ett 40-80g ur den billigaste serien som ja får på fredag. återkommer med tankar om det
                Har fiskat med 40-80g ur billigaste prorex serien men sålde det till stahre87 här på fs. Något jag ångrar mycket idag. Köpte ett likadant i XR serien istället men det var inte alls lika skönt. PX spöna är sjukt bra för det priset och söker man ett billigare spö så är det nog få som knäpper på fingrarna där.

Kommentera

• Hur tragiskt är det att kasta lättare beten med tex Prorex X 40-80 eller 120g, nästan alla drag jag har idag ligger på typ 20-30g.

Kommentera

Hur tragiskt är det att kasta lättare beten med tex Prorex X 40-80 eller 120g, nästan alla drag jag har idag ligger på typ 20-30g.
                    Jag sular då iväg en baby buster långt och fint med ett ags 40-80, den väger väl inte mer än 20-25g.

Kommentera

• Och jag gör likadan med min ags 120. Långt. Iofs med en Calcutta DC som även funkar bra även för lätta beten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04