Ursprungligen postat av stahre87
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Luthman Visa inläggOk, så ska man köra Volatile ska man kanske hoppa upp ett steg i viktklass.
Kommentera
-
Mjo, det är ju lite det som ställer till det. Jag fiskar mestadels med mellan 50-80g, till 90% skulle jag säga. Därför upplever jag nuvarande spö som lite påkigt och "dött" det vore ju roligare med något som kändes lite mer levande att fiska med. Byter jag till ett Volatile 50-200 känns det ju som att risken att det blir påkigt igen är rätt stor.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggHar aldrig känt på Grim reaper V2 men dock V1 på sportfiskemässan typ 2012-2013 någon gång. Då i 110g varianten, ganska lätt och trevligt spö, dock föll det på att jag inte vill ha 9ft spön.
Upplever inte att fantasista spöt får helaktion när man drillar, dock inte i bemärkelsen att det är ett riktigt toppigt spö heller. Det ligger någonstans mitt emellan. (Detta kanske är annorlunda om man drar på en riktig gris)
Tror V2 är ett bra val, söders egen rekommendation är att du kör 110g varianten om du inte uteslutande fiskar med beten på 120g+ så du kanske skulle titta på den också?
Tips två är att när du är inne på söders, be om att få montera en Tranx på spöna så du kan känna balans och hur det känns att greppa.
Oavsett vilket du väljer så tror jag du blir nöjd!
På tal om något annat spö: Shimano Yasei är ett spö att dregla över tycker jag. Så otroligt skönt och fruktansvärt snyggt i mina ögon! Synd bara att det är överklassat och inte riktigt lämpar sig för något över 100g. Det går bli en framtida present till mig själv tror jag!Senast ändrad av EvenSteven; 2017-11-09, 19:48.
Kommentera
-
Är det någon som sitter på information om Abu villain serien? I första hand 20-80g varianten men även -140g spöt är jag lite intresserad att höra lite mer om.
För övrigt så väntas vi få en uppgraderad Legend Tournament serie från st.croix, verkar mest vara kosmetisk + någon ändring.
https://issuu.com/st.croixrod/docs/scr_cat2018_issuu
Jag personligen gillar inte det nya utseendet (en viktig del för mig) och jag har kontaktat Sporting, Söders och Lundgrens men ingen av dem har varken Top n Tail eller Downsizer med splitgrip i lager... så vette tusan hur jag ska göra nu...
Hade i princip spikat vilka modeller jag skulle köpa men nu blev det svårt igen
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggFör övrigt så väntas vi få en uppgraderad Legend Tournament serie från st.croix, verkar mest vara kosmetisk + någon ändring.
https://issuu.com/st.croixrod/docs/scr_cat2018_issuu
Jag personligen gillar inte det nya utseendet (en viktig del för mig) och jag har kontaktat Sporting, Söders och Lundgrens men ingen av dem har varken Top n Tail eller Downsizer med splitgrip i lager... så vette tusan hur jag ska göra nu...
Hade i princip spikat vilka modeller jag skulle köpa men nu blev det svårt igen
Palmingrullfäste och en greppvänlig lågprofilrulle är en riktigt trevlig combo, jag har en Revo Toro Beast 51 på mitt LEM86MHF. Lågväxel och powerhandle gör det till en fröjd att släpa hem gummin.
Nu blev jag jävligt sugen på Mega Swimbait däremot. 8'11" 3-8oz, fast jag har ju redan ett Sling Blade...Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 729 visningar
0 gillar