Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

    Daiwa Prorex har 8'6" -150g i flera prisklasser. Lika prisvärda som de är lätta!
    Ja, jag spanar efter sådana begagnade i första hand. Ett begagnat XR är nog ett bra val.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Har ett Prorex S 862 -150g som jag upplever lätt för ett gäddspö, kanske 8':an upp till 120g räcker och får en något bättre balanspunkt än det längre men inte fullt lika långa kastlängder om man nu orkar ladda ett längre spö.
      Prorexspöna är väldigt prisvärda. Hittar man dem begagnade är det ju ännu bättre. Det hade ju varit spännande om kombinationen 8fot och 150g fanns. Har aldrig sett det men det hade nog passat perfekt för en kortare fiskare vid båtfiske.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
        Leta begagnat -finns massor på blocket/marketplace men prorex är trevliga .
        fick hem ett sidekick-150 för ett tag sen för en billig peng som inte såg använt ut knappt för att det var för långt för kajakfiske tyckte säljaren
        Ja, jag kollar i första hand på begagnade. Det här verkar spännande.



        Vet inte hur det är jämfört med Prorex men vi hade ett begagnat Lexa som barnen valde före Prorex för det mesta. Kanske är Tatula också ok.

        Hittar jag begagnat så tror jag som alternativ till Prorex att ett W6 7fot 9tum 40-130g skulle passa fiskarens längd, men de är på tok för dyra om det inte dyker upp något fynd. Det finns ju även typ i 60-180g men jag undrar om ett så kort spö kanske kan kännas stelt med lättare beten.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 676 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 334 svar
        266 238 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
        15 svar
        2 334 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Fisketrassel  
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        891 svar
        142 000 visningar
        16 gillar
        Senaste inlägg Kulfisk
        av Kulfisk
         
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 046 svar
        196 197 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Villespinn91  
        Arbetar...
        X