Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite inne på att köpa typ ett sånt här

    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/daiwa-prorex-xr-spinning-2.html?variant=216234&gad_source=1&gbraid=0AAAAADv gZ4efi1e24EtQk8WGwI-ai64Z7&gclid=Cj0KCQjwlvW2BhDyARIsADnIe-JYIPxcKyXbWcqcDhCuoECpAeKyda9D407gJeooOI_hBuf1jhME gqEaAgdCEALw_wcB

    och se till att han till det har en ny bra lina som både ger kastlängd och hyfsad styrka.

    Får han välja själv blir det nog ett Sportex Air spin 9 fot 22-96g.

    Kommentera


    • Någon som testa aavas tiraphene 8'3'' 30-120g och 8'3'' 50-180g​?

      Kommentera


      • Där har du nog ett riktigt bra spö för pengarna. Är själv landbaserad men med multi, och funderar lite på nåt längre än mitt 8'0". Har fiskespots som det kan vara gynnsamt på, för min del får de dock bli nåt billigare Prorex då de inte lär bli så värst välanvänt. Eller så köper jag ett haspel o slänger på min Revo X 40 på det, men känns helt fel fiska med haspel nu, som att cykla baklänges ungefär utan bra kontroll, jämfört med multirulle och spö. Är det de enda 9'0" haspel prorex har, finns inget billigare? Vet Abu har några deadbsitspön som är långa, vad som gör dom deadbait definierade har jag dock ingen susning om, inget jag gett mig in på men lär väl göra förr eller senare. Kanske. Möjligtvis. För mig är fiske något aktivt man gör, inte sitter och väntar på att nåt ska hända. Borde kanske testa det innan jag uttalar mig men hey, vem gillar inte att ha fel ibland

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av MathiasJK Visa inlägg
          Där har du nog ett riktigt bra spö för pengarna. Är själv landbaserad men med multi, och funderar lite på nåt längre än mitt 8'0". Har fiskespots som det kan vara gynnsamt på, för min del får de dock bli nåt billigare Prorex då de inte lär bli så värst välanvänt. Eller så köper jag ett haspel o slänger på min Revo X 40 på det, men känns helt fel fiska med haspel nu, som att cykla baklänges ungefär utan bra kontroll, jämfört med multirulle och spö. Är det de enda 9'0" haspel prorex har, finns inget billigare? Vet Abu har några deadbsitspön som är långa, vad som gör dom deadbait definierade har jag dock ingen susning om, inget jag gett mig in på men lär väl göra förr eller senare. Kanske. Möjligtvis. För mig är fiske något aktivt man gör, inte sitter och väntar på att nåt ska hända. Borde kanske testa det innan jag uttalar mig men hey, vem gillar inte att ha fel ibland
          Det verkar som att inte alla serier av Prorex har spön med exakt samma längd och kastvikt, så det fick bli ett XR även om det är i dyraste laget. Jag får väl sälja två andra spön för att finansiera köpet. Sedan blir det en ny Sufix 131 0,28 på haspelrullen. Med den kombon hoppas jag att kastlängd, brottstyrla och fiskekänsla blir önskade.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 668 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 334 svar
          266 219 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
          15 svar
          2 326 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fisketrassel  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          882 svar
          141 808 visningar
          16 gillar
          Senaste inlägg Kulfisk
          av Kulfisk
           
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 046 svar
          196 157 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Villespinn91  
          Arbetar...
          X