Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    du kan ju titta lite på St´croix mojo bass swimbait 7,11 som finn otroligt billigt
    Är inte Bass spöna lika underklassade som Muskie spöna då? Bass Swimbait är väl 1-4 oz. Det är ju 120gr typ, om de sen är underklassade också så blir det knappast sweetspot kring 60gr som jag är ute efter.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

Inte för att märka ord, men vilken aktion vill du egentligen ha?
      Enklare att komma med förslag
      Tack, ja jag menar relativt den rådande trenden med bara toppiga spön alltså. Så moderate/fast är det jag är ute efter. Det är långsammare än trenden menar jag... som verkar vara fast/x-fast.

Sorry för dålig formulering.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg

Är inte Bass spöna lika underklassade som Muskie spöna då? Bass Swimbait är väl 1-4 oz. Det är ju 120gr typ, om de sen är underklassade också så blir det knappast sweetspot kring 60gr som jag är ute efter.
        28-112gr. 60-80gr är hur jäkla perfekt som helst med nya versionen efter 2015.

Kommentera

28-112gr. 60-80gr är hur jäkla perfekt som helst med nya versionen efter 2015.
          Okej, ska kolla närmare på det.

Vet du hur klassningen stämmer på St Croix Premier också? Hittat ett upp till 3oz som skulle kunna passa mig.

Kommentera

• hade ett premier musky 7,6 3oz för många år sedan. går väl inte att jämnföra, klingorna är olika. premier spöna är allmänt stenhårda o lite tunga. Och har väldigt korta bakhandtag enligt mig.

Kommentera

hade ett premier musky 7,6 3oz för många år sedan. går väl inte att jämnföra, klingorna är olika. premier spöna är allmänt stenhårda o lite tunga. Och har väldigt korta bakhandtag enligt mig.
              Okej tackar, det var nog ett sånt jag hade i åtanke.... tyvärr

Oh well, högst på listan just nu är nog fortfarande Volatile 7'9" 50-90gr.

Kommentera

• Volatile spöt körde jag flutit med ca 1 år då det kom. Helt okej spö, men som saknar den där lite lyxiga känslan. Däremot kan nog spöts aktion falla dig i smaken

Kommentera

• Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                  Volatile spöt körde jag flutit med ca 1 år då det kom. Helt okej spö, men som saknar den där lite lyxiga känslan. Däremot kan nog spöts aktion falla dig i smaken
                  Låter bra, eller så chansar man på att beställa hem ett Fladen Vantage, är det inge skönt så har man ju inte direkt blivit av med några pengar... Men det verkar som att många har blivit positivt överraskade av det. Någon som har ett eller haft ett?

Kommentera

• Jag beställde ett Volatile 7'9" från Kurres. Sista exet, 999kr

Kommentera

• Jag har ett Volatile 8 -200gr, rätt skönt, men som stahre påpekar, så är det något som saknas i känslan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04