Hemgjord Zaltfärg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hemgjord Zaltfärg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hemgjord Zaltfärg

Satt och funderade lite på det här med färger. Naturen har ju gjort så att fiskar är ljusa på undersidan för att inte synas lika bra mot vattenytan, och mörka på ryggen för att inte synas så bra mot botten. Och de flesta betena som finns ser ju ut på liknande sätt. Så jag tänkte att ett bete med motsatta färgförhållanden borde rimligtvis synas bättre i vattnet, en mörk buk och en ljus rygg, ett bete som gör allt för att INTE kamoflera sig.

Så jag lekte lite och tog fram denna Zalt med neongul rygg, neongröna sidor med gula ränder, och svart buk. Vad tror ni om denna färg? Skulle ni ge den en chans om den fanns att köpa? Tror ni den skulle fungera i praktiken? Jag själv tror på den här idén men det betyder ju inte att jag får medhåll från vare sig forumsmedlemmarna eller gäddorna...
    Bifogade filer
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Jag har själv funderat i dessa banor och du har mitt fulla stöd

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
      Jag har själv funderat i dessa banor och du har mitt fulla stöd
      En till här, letar faktiskt efter såna kontrasthöjande färger av just de anledningarna du nämner. Het färg helt klart.

Kommentera

Säkerligen värt att testa

Kommentera

Helt rätt tänkt! Har också funderat på detta och fiskat med en sån... Den har fungerat bra, svårt dock och säga ifall den fungerar bättre än "vanliga"!!!

Salmo Slider finns i en sådan färg svart kropp & mage men knallgul rygg... Funkar skit bra till jerkbaits då den starka färgen syns uppåt och är lättare att se av fiskaren!

Kommentera

Riktigt fin färg, bra jobbat! Den där kommer garanterat funka MINST lika bra som standardfärgerna...

Kommentera

Kul att min idé uppskattas än så länge!

Kan ju nämna att bilden är photoshoppad, jag har alltså inte målat en Zalt "på riktigt" då jag är tämligen kass på sånt. Däremot har jag mailat bilden till Zalt och tipsat om denna färg, får väl se om de nappar på förslaget...
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

kan inte mangeboy måla en sån! han e ju grym!! det finns ju vita zalt att köpa annars

Kommentera

Finns en hel del skara sådana wobblers som är "uppåner" t.ex. hos Strike Pro och bomber om jag inte missminner mig.

Problemet har jag själv löst efter tips från rutinerade fiskare med en remsa eltejp. Superenkelt och billigt samt fungerar bra.
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Finns en hel del skara sådana wobblers som är "uppåner" t.ex. hos Strike Pro och bomber om jag inte missminner mig.

Problemet har jag själv löst efter tips från rutinerade fiskare med en remsa eltejp. Superenkelt och billigt samt fungerar bra.
                    Billigt är det kanske, men inte så kul med massa eltejp på dragen...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 728 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04