Satt och funderade lite på det här med färger. Naturen har ju gjort så att fiskar är ljusa på undersidan för att inte synas lika bra mot vattenytan, och mörka på ryggen för att inte synas så bra mot botten. Och de flesta betena som finns ser ju ut på liknande sätt. Så jag tänkte att ett bete med motsatta färgförhållanden borde rimligtvis synas bättre i vattnet, en mörk buk och en ljus rygg, ett bete som gör allt för att INTE kamoflera sig.
Så jag lekte lite och tog fram denna Zalt med neongul rygg, neongröna sidor med gula ränder, och svart buk. Vad tror ni om denna färg? Skulle ni ge den en chans om den fanns att köpa? Tror ni den skulle fungera i praktiken? Jag själv tror på den här idén men det betyder ju inte att jag får medhåll från vare sig forumsmedlemmarna eller gäddorna...
Så jag lekte lite och tog fram denna Zalt med neongul rygg, neongröna sidor med gula ränder, och svart buk. Vad tror ni om denna färg? Skulle ni ge den en chans om den fanns att köpa? Tror ni den skulle fungera i praktiken? Jag själv tror på den här idén men det betyder ju inte att jag får medhåll från vare sig forumsmedlemmarna eller gäddorna...
Kommentera