Nytt gäddspö, finns det något liknande ett Top N Tail men som är delbart på mitten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt gäddspö, finns det något liknande ett Top N Tail men som är delbart på mitten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt gäddspö, finns det något liknande ett Top N Tail men som är delbart på mitten?

Jag är lite sugen på ett nytt gäddspö och det trevligaste spöet jag haft var ett Top N Tail från St Croix, men jag sålde av det pga att det var för osmidigt att transportera då det ej var delbart. När jag väl använde det var det gudomligt trevligt.

Nu grubblar jag lite på om det finns något snarlikt men som ÄR delbart på mitten. Eller var det så fantastiskt trevligt för att det just var odelbart och klingan därav fick de fantastiska egenskaperna som spöet hade? Dvs ganska snabb auktion och bra ryggrad, men lite känsligare topp.

Det va så fantastiskt trevligt pga att det va ett St Croix.

Kommentera

BFT Lizzard, väldigt snabbt och känsligt, känner varenda pet med detta, dessutom väldigt trevligt att titta på

Kommentera

Jag är lite skeptisk mot kvaliteten på BFTs spön dessvärre. Däremot har jag tittat lite på Eastfields två pinnar och är lite nyfiken på dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av jbphotose Visa inlägg
          Jag är lite skeptisk mot kvaliteten på BFTs spön dessvärre. Däremot har jag tittat lite på Eastfields två pinnar och är lite nyfiken på dem.
          Eastfields spön är riktigt trevliga , klart värdig ersättare till Top N Tail .

Kommentera

Trodde dem var lite långsammare och inte lika "toppiga"" som St Croix Top N Tailen.

Kommentera

Har inte prövat men inte heller läst ngt illa om Lizzards kvalitet, (ja, bortsett från ett par på Sportfiskeprylar ser jag nu...) ett spö som enligt uppgifter tillverkas i Italien enligt specifikationer, tror inte du behöver oroa dig (alltför mycket) Jag skulle absolut kunna tänka mig ett sånt om de fanns med ett hyfsat främre handtag... Skönt att kunna byta grepp ibland även om spöet är lätt och nätt...

Har för övrigt bland annat ett Westin Powershad 8'6" 60-180g vars topp gick av för några FS-fiskare härom året och toppen är ovanligt mjuk men mitt håller ännu och jag kör inte mer än ca 130-140g max...
              Senast ändrad av anteman; 2016-09-26, 22:28.

Kommentera

Misshandlat mitt Lizzard i snart två år. Kompisen klev på det och mosade bakre ringen(det höll), jag har hämtat ett drag från vassen två gånger under tiden jag har haft det tror jag. Bytt lina 2 gånger p g a att den gått av så mycket. Spöt känns som nytt. Det finns absolut ingenting att oroa sig över den kvaliteten. Har förbrukat 2 andra spön under den tiden så det har nog sett fisketid också. Har fiskat med st croix och jag köper nog hellre ett till Lizzard. Lätt, elektriskt och styrkan är inte jämförbart med någonting i samma viktklass. Lexan jag köpte till spöt har fått nya bromslager, infettning var tredje månad (utöver vanlig servning) och den är slut nu, så mycket är spöt använt.
                Senast ändrad av FilipBlomberg; 2016-09-26, 20:26.
                https://fiskealand.com

Kommentera

Intressant. Jag blev lite fundersam när jag läste recensionerna av Lizzard på Sportfiskeprylars hemsida, men jag kanske inte ska sålla bort det ännu då.

Kommentera

Jag skall dock nämna att jag var och är skeptisk till BFT-spön trots att Lizzardspöt motbevisat mig. Vem vet, kanske de är ojämna i kvaliteten och jag fick ett som var riktigt bra.
                    https://fiskealand.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 719 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S