Fyller 30 och tänker unna mig ny haspelutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyller 30 och tänker unna mig ny haspelutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fyller 30 och tänker unna mig ny haspelutrustning

Tjena allesammans!

Jag fyller 30 inom en snar framtid, och är känner att det är dags att skaffa lite bättre fiskeprylar.

Jag fiskar mest från land i ganska grunda sjöar. Har en gummibåt som snart ska få en elmotor, men hittills har den använts väldigt sporadiskt.

Jag gillar lätt fiske, och har ett Ul spö och ett jiggspö för upp till 25 g. Hade en vendetta på 8 ft 10-30 g, men den gav jag nyligen bort. Vill ha ett spö som kastar uppåt 40 g, kanske lite mer. Ska jag kasta tyngre får det bli spinnspö o multirulle.

Funderar på en skeletor xcd 8f 15-40, eller svartzonker signature 8-30(har förstått att den fixar sisådär 10 g till). Spöt ska användas till allround fiske och lättare gräddfiske. Någon som testat dessa? Andra förslag? Max budget är 1600. Till spöt ska jag ha en rulle också, eventuellt en penn battle.

Strunta i Penn rulle och köp en fin shimano i 2500 strl. Tycker du ska ta dig en till på savage gears spön, väldigt fina och prisvärda. Butch light, eller bushwhacker

Kommentera

Nu kommer jag ge dig ett lite udda svar kan tyckas men tycker verkligen att du ska kolla in dom något bortglömda sjösländan xp och även ss modellen. Billiga är dom dessugom men trots en jävla massa spön varav dom flesta betydligt dyrare så fiskar jag nästan alltid med mitt sjösländan xp 9 fot 15-45gram. Havsöring och lätt gäddfiske funkar helt kanon, abborrjiggar och dylikt går fint också men givet att man undviker det allra lättaste. En riktig kastkanon med 30-35g skeddrag.

Haft detta spö i snart 10 år och det är mååånga timmar fiskat och många bottennapp dragit loss, många gånger har jag kastat betydligt tyngre beten än vad det är klassat för, alltså en riktigt misshandlat spö som bara funkar dag efter dag år efter år.

Kika på dessa är mitt tips.

Kommentera

Det tipset tackar jag för, jag hade inte ens hört talas om sjösländan

Kommentera

RST lf sunspinn finns på Lundgrens fiske,grymt fina till en svårslaget pris

Kommentera

Kan oxå bara säga gott om savagear spöna, jag har lyckats knäcka tre stycken, men det är pga att jag har varit en klant, ett vertikal, ett parabellum och ett mpp, annars svinbra spön till ett bra pris och jag kommer fortsätta köpa spön från dom ända tills att dom kommer att börja med rebrandade rullar/ mvh

Kommentera

Kör på en kombo av Gamakatsu Destrada och en Shimano Rarenium i 2500 storlek så har du ett grymt haspel set

Kommentera

Ursprungligen postat av MadZz Visa inlägg
                Kör på en kombo av Gamakatsu Destrada och en Shimano Rarenium i 2500 storlek så har du ett grymt haspel set
                Exakt den prisnivån TS eftersökte, ja..

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                  Exakt den prisnivån TS eftersökte, ja..
                  Missade det med budgeten, då kanske mitt förslag blir lite i högsta laget

Kommentera

Sjösländan var både billiga och såg trevliga ut så det kan mycket väl bli ett sådant faktiskt. Någon som kan berätta om hur de uppför sig då man fiskar? Känsla, styvt eller följsamt etc?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 711 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04