Revo toro beast, vad tycker folk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro beast, vad tycker folk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo toro beast, vad tycker folk?

Tjabba! Någon/några som hunnit fiska med Revo toro beast? Är nyfiken på vad folk tycker! För och nackdelar! Helst bara vad folk som faktiskt har fiskat med den tycker! Inte vad folk tror, mvh jakob

En polare har den å jag har testat hans rulle och den känns bra, men tycker att du skulle få en minst lika bra om inte bättre Shimano lr Daiwa för halva priset, dessutom skönare. Fördelar med den kan jag inte svara på men den borde ju vara bättre än Revo nacl och den gamla gråa revon som jag haft båda två och som jag tyckt varit skit/ mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
      En polare har den å jag har testat hans rulle och den känns bra, men tycker att du skulle få en minst lika bra om inte bättre Shimano lr Daiwa för halva priset, dessutom skönare. Fördelar med den kan jag inte svara på men den borde ju vara bättre än Revo nacl och den gamla gråa revon som jag haft båda två och som jag tyckt varit skit/ mvh
      okey, ja alltså den har ju större drev och kraftigare broms, sen priset håller jag med om.... Men det kommer nog sjunka drastiskt efter årsskiftet skulle jag gissa, är väldrigt nyfiken för jag hör ju till dem som faktiskt gillade Nacl riktigt mycket.. (Även om jag egentligen förespråkar runda rullar)

Kommentera

Jag har en och den är rejält mkt skönare en de gamla Toro rullarna (som jag ogillar på nästan alla fronter) men fortfarande ingeting jag skulle lägga pengarna på för 4k tycker min är lite dåligt ihopsatt och den känns billig och grov den äldre curado 300 slår den på det nesta dåt det gäller känsla och bygg kvalite, Lexan är den väldigt lik utom att just Daiwas rullen känns bättre byggd.

Kan utöka lite mer senare ikväll om set önskas.

/Apan

Kommentera

Ursprungligen postat av mälarnjakob Visa inlägg
          okey, ja alltså den har ju större drev och kraftigare broms, sen priset håller jag med om.... Men det kommer nog sjunka drastiskt efter årsskiftet skulle jag gissa, är väldrigt nyfiken för jag hör ju till dem som faktiskt gillade Nacl riktigt mycket.. (Även om jag egentligen förespråkar runda rullar)
          Jag vet inte vad du ska bromsa, men jag antar att det är gädda du ska ha den till och där behövs det ju inte så jävla mycke broms och stora drev, räcker gott å väl med en legendarisk grön Shimano Curado 300e som är grymt skön å bra eller varför inte en Daiwa Tatula HD som oxå är en jävla grym rulle, eller varför inte en Lexa som det heller inte är nåt fel på, alla tre kostar typ halva priset mot Revon du är intresserad av. Som exempel dög bromsen på min Tatula HD till att bromsa en Surubi(mal) på ca 15 kg utan problem och den va det drag i. Abu rullen är det kanske inget fel på men det är fel på priset tycker jag. Finns säkert massa andra åsikter här på forumet men detta är min/ mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
            Jag har en och den är rejält mkt skönare en de gamla Toro rullarna (som jag ogillar på nästan alla fronter) men fortfarande ingeting jag skulle lägga pengarna på för 4k tycker min är lite dåligt ihopsatt och den känns billig och grov den äldre curado 300 slår den på det nesta dåt det gäller känsla och bygg kvalite, Lexan är den väldigt lik utom att just Daiwas rullen känns bättre byggd.

Kan utöka lite mer senare ikväll om set önskas.

/Apan
            Du hann före

Kommentera

Ursprungligen postat av mälarnjakob Visa inlägg
              Förresten, ska du inte fiska fören efter årsskiftet?

Kommentera

Håller helt med om att lexan känns bättre bygg om revosarna, men jag är ju åt det knäppa hållet och tycker att den har för låg profil och inte skön att hålla i hehe, tror jag får klämma och känna lite på nya beasten för att skapa mig en uppfattning också... Och håller helt med om att 4k är på tog för mycket, då köper jag hellre en daiwa luna, hade en luna för ett par år sedan, och alltid ångrat att jag sålde den.

Kommentera

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
                  Förresten, ska du inte fiska fören efter årsskiftet?
                  Haha det ska jag absolut göra, kör just nu med en 6501 cs pro rocket, men skulle behöva en till rulle, men är inte så sugen på en till rund amba.

Kommentera

Köp dig en Shimano Conquest 301/300 och var nöjd länge, älskar mina guldiga rundisar slår allt jag fiskat med innan (Ambassadeur med UT och utan, calcutta d, revo beast, toro beast, toro, lexor, curados) Så jag är lite sugen på att testa udda märken såsom Quantum och Okuma men jag känner att det inte riktigt går att motivera då det redan finns rullar till spöna hemma.

/Apan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 723 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S