Långsammaste Jerken ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långsammaste Jerken ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Långsammaste Jerken ?

Jag undrar vilken jerk man borde köpa nu till våren när gäddorna är som segast har varit ute 3 gånger nu och inte fått ett endaste dugg, haft en massa hugg men inget mer skulle vara väldigt tacksamt om ni kunnde svara på min fråga.

du kan ju testa att spinna in vanligt, antingen med en långsam spinnwobbler typ zalt, annars går det ju å spinna i vissa jerkar jävligt långsamt, tror det går med bustern

Kommentera

Tips på någon riktigt grundgående?
      -----------

<"))))><

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter Larsson
        Super Shallow Manta. Flytande, svävande eller sjunkande beroende på krokar, fjäderringar och tafs.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nirre
          Jag undrar vilken jerk man borde köpa nu till våren när gäddorna är som segast har varit ute 3 gånger nu och inte fått ett endaste dugg, haft en massa hugg men inget mer skulle vara väldigt tacksamt om ni kunnde svara på min fråga.
          Man får ha lite mer tålamod nu på våren å hittar du dom inte grunt sök ändå grundare vi fick fiskar mellan 6,5-11 kg på 60-80 cm djup i blekinge förra veckan . Vi fick allt på buster jerk annars är ju big Bandit shollow runner en bra vår Wobbler . manta är ju jättelätt å fiska sakta lixsom The svävande Pig men dom kostar ju lite mer .manta då bör du ju inte ha för vekt spö .

Står gäddorna utanför lekviken så kör med sjunk Zalt eller sv Zalt i största storlekarna : då smäller det. Glöm inte å byta ut orginal krokarna så tappar du ingen fisk för dom hugger inte så hårt i det här kalla vattnet.

Kommentera

jag har haft exakt samma problem, men jag byggde en egen jerkbait, den ser inte mycket ut men tog fram den igår när ingen ville hugga på de jag köpt. den är tyngd för att efter varje jerk stå helt stilla i sidläge vilket verkar varit en bra tanke. jag fick två gäddor på runt 2 kilo igår på detta drag och bägge gångerna högg det när jag stannat upp. så gäddorna är nog väldigt slöa och behöver nåt som går riktigt långsamt.

tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder men om nån vet får de gärna dela med sig av visheten.
            Ännu en som fallit dit

Kommentera

Ursprungligen postat av stoffe_s
              jag har haft exakt samma problem, men jag byggde en egen jerkbait, den ser inte mycket ut men tog fram den igår när ingen ville hugga på de jag köpt. den är tyngd för att efter varje jerk stå helt stilla i sidläge vilket verkar varit en bra tanke. jag fick två gäddor på runt 2 kilo igår på detta drag och bägge gångerna högg det när jag stannat upp. så gäddorna är nog väldigt slöa och behöver nåt som går riktigt långsamt.

tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder men om nån vet får de gärna dela med sig av visheten.
              okej värkar vara ett perfekt beta för mig när skickar du det ?

Kommentera

BJ sjunker nog en aning för fort för det fiske du tänker dig. Slippery slider går att fiska grymt sakta och har ett väldigt bra häng, strax under ytan om du vill.(http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=1172). ACE Sweet shad 66 går också att fiska grunt och är i princip helt suspending (http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=1030).

/Lucius
                Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter Larsson

Piggen är grym på den grunda fisket.

Kommentera

testa fiska snabbare. ibland kan ett snabbt infiskat bete locka sega gäddor till hugg. annars är pig och manta en favorit. även m&e går att fiska in sakta prcis under ytan.
                    Tube for life

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S