Bull Dawg/Ghost Tail/Mr Rubber/osv... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bull Dawg/Ghost Tail/Mr Rubber/osv...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bull Dawg/Ghost Tail/Mr Rubber/osv...

Efter att ha gått en vända på mässan i helgen så insåg jag att Bull Dawg har gått från att vara ett bete som eventuellt någon har kopierat, till att vara en typ av bete. Det finns knappt någon tillverkare som inte har en egen Bull Dawg variant nu (överdrift, men det går åt det hållet). Jag såg inte heller någon orginal Bull Dawg på mässan...

När jag var i Fishits monter kunde jag inte låta bli att köpa med mig ett bar Mr Rubber; 50kr styck. När jag kom hem, jämörde jag den med en Ghost Tail. De är till 100% identiska utsendemässigt. Allt från ögonen, krokarnas placering, till minsta gummidetalj är identiskt. Det är möjligt att de beter sig olika i vattnet, men det tvivlar jag starkt på.

Är det så att de tillverkas i samma form på samma fabrik, eller har kopian blivit kopierad och säljs nu till halva priset?

Om det är det senare, vore det fantastiskt ironsikt.

Det e alldeles säker samma fabrik.Se bara på fox och JRC.
    Samma fabrik. Vissa spö e det likadan klinga, men fox tar en 500-100 kr mer :P
    Specimen fishing for life

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster
      Efter att ha gått en vända på mässan i helgen så insåg jag att Bull Dawg har gått från att vara ett bete som eventuellt någon har kopierat, till att vara en typ av bete. Det finns knappt någon tillverkare som inte har en egen Bull Dawg variant nu (överdrift, men det går åt det hållet). Jag såg inte heller någon orginal Bull Dawg på mässan...

När jag var i Fishits monter kunde jag inte låta bli att köpa med mig ett bar Mr Rubber; 50kr styck. När jag kom hem, jämörde jag den med en Ghost Tail. De är till 100% identiska utsendemässigt. Allt från ögonen, krokarnas placering, till minsta gummidetalj är identiskt. Det är möjligt att de beter sig olika i vattnet, men det tvivlar jag starkt på.

Är det så att de tillverkas i samma form på samma fabrik, eller har kopian blivit kopierad och säljs nu till halva priset?

Om det är det senare, vore det fantastiskt ironsikt.
      Ironi eller inte. Mr Rubber är samma drag som GT, skiljer nog bara på fjäderringarna och möjligen krokarna. Helt klart gjorda på samma fabrik, dom till och med luktar likadant. Nu är dom nästan nere på sitt rätta pris, kostar ungefär en dollar från fabriken. Viktningen är inte som på originalet, jag kör vidare på Bulldawg. På nåt vis tycker jag prisskillnaden känns helt okej när man lyfter in en 10+ i båten...

Kommentera

Boxer...

Nu finns det ju en variant som heter Boxer också..

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
          Ironi eller inte. Mr Rubber är samma drag som GT, skiljer nog bara på fjäderringarna och möjligen krokarna. Helt klart gjorda på samma fabrik, dom till och med luktar likadant. Nu är dom nästan nere på sitt rätta pris, kostar ungefär en dollar från fabriken. Viktningen är inte som på originalet, jag kör vidare på Bulldawg. På nåt vis tycker jag prisskillnaden känns helt okej när man lyfter in en 10+ i båten...
          Det ironiska jag syftade på var att CWC, som lanserade och sålde BullDawg, slutade med det och lanserade sin egen kopia för halva priset. Att nu någon annan säljer en exakt kopia av CWCs version, för halva priset av vad de säljer sin för, gör det det hela lite lustigt. Man kan inte tycka synd om dem om/när deras betesförsäljning dyker.

Kommentera

Äsch, CWC är ju bra. Kopierar är allt de lyckas med. Annars tar de bara in kopior. Det gäller allt från jerks till vobblers. Sen är de lustiga nog att låta skiten kosta skjortan.

Kommentera

Boxer...

CWC ligger ju bakom Boxer också, denna är dock ny för året...

Kommentera

Hur stor skillnad är det på boxer och Ghosttail? Mer än extriört det vill säga.

Kommentera

Är trött på alla gummibete numera. Kommer aldrig mer att löpa ett gummibete i mitt liv. Det spelar ingen roll hur billiga dom är. Jag kommer bara använda mina HellTail eftersom dom ändå fiskar bättre än alla andra sammanlagt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                    Äsch, CWC är ju bra. Kopierar är allt de lyckas med. Annars tar de bara in kopior. Det gäller allt från jerks till vobblers. Sen är de lustiga nog att låta skiten kosta skjortan.
                    Det blir jävligt trovärdiga inlägg när man inte vågar stå med ett namn eller ens ett nick!
                    !!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S