Ursprungligen postat av Magnetikus
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trimmning av Corvalus 301
Collapse
X
-
Det var ju skoj att se ännu en tråd spåra ur.
Har själv en corvalus och är mer än nöjd, vore intressant att veta om man kan göra någonting med den för att förbättra prestandan.
Har även några ambisar, inget fel på dom.
Nu ska jag ladda för mässan i morron.Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.
Kommentera
-
Precis, tydligen så går det inte att fråga för då hjälper man inte ABU et c. Vilket gnäll det blevUrsprungligen postat av EggeDet var ju skoj att se ännu en tråd spåra ur.
Har själv en corvalus och är mer än nöjd, vore intressant att veta om man kan göra någonting med den för att förbättra prestandan.
Har även några ambisar, inget fel på dom.
Nu ska jag ladda för mässan i morron.
Jag kollade i manualen igen och det var inte magneter som jag skrev utan vikter. Sen om manualen är 100% korrekt vet jag inte då jag inte har öppnat rullen. kolla i manualen Egge, verkar vara lätt att prova om du är sugen. om du gör det så får du gärna berätta eftersom de andra inte kan hjälpa till alls utan gnäll haha...(
)
Kära Olle, jag köpte mitt första jerkbait set och rullen kom med. Är det en dålig rullen för nybörjare så får du tycka det. Du måste dock förstå att de flesta inte är riktiga fiske nerdar som köper det allra bästa och senaste. Något åt det hållet måste du ändå ha förstått gäller?Ursprungligen postat av UberolaFör att han, om jag gissar rätt blev lite smått pålurad ett set av en lokal handlare.
För övrigt så verkar det som om 'storfiskarna' här bevisar att "Ignorance is bliss". Eller hur, visst är det lätt för er att bilda åsikter och formulera iq-befriade kommentarer när ni inte vet fakta? Vilka fasoner igentligen....
För folket som har svårt för 'utrikiska': www.dictionary.com
Kommentera
-
Du kan säkert trimma Corvalusen en del..dock inte lika mycket som en klassisk Ambassadeur. Det som man kan kolla på är att skaffa ett par keramiska kullager för spolen. Finns att köpa lite här o där..dessa lager ska sedan rengöras med Aceton, Kemiskt ren bensin eller nån annan smörja..FRB o UT kan sånt här. Sen oljas dessa lager lite lätt med förslagsvis Raketolja...från ABU...
Kommentera
-
Aha, raketolja har farsan så det kan jag prova någon gång. tack för tipset!Ursprungligen postat av HippoDu kan säkert trimma Corvalusen en del..dock inte lika mycket som en klassisk Ambassadeur. Det som man kan kolla på är att skaffa ett par keramiska kullager för spolen. Finns att köpa lite här o där..dessa lager ska sedan rengöras med Aceton, Kemiskt ren bensin eller nån annan smörja..FRB o UT kan sånt här. Sen oljas dessa lager lite lätt med förslagsvis Raketolja...från ABU...
Har du provat och mixtra med magneter och vikter också?
Troligtvis så kommer jag inte till att trimma min 301a eftersom den kastar riktigt långt som den är. Vore dock intressant att se vad folk har erfarat ang trimmning.
Kommentera
-
Det är okej men inte mer, tycker det är lite synd att du inte frågade först då jag tycker det finns bättre grejor för samma pris. Tex så kostar ett fenwick hmx 6.6fot + Amb TGC 5001C 1299:- och det är ett riktgit fint spö och en slitvarg till rulle. Men så länge du är nöjd med grejorna så är väll det viktigast. Du missuppfattade mig nog lite i det övre inlägget.Ursprungligen postat av Robin_BlekingeKära Olle, jag köpte mitt första jerkbait set och rullen kom med. Är det en dålig rullen för nybörjare så får du tycka det. Du måste dock förstå att de flesta inte är riktiga fiske nerdar som köper det allra bästa och senaste. Något åt det hållet måste du ändå ha förstått gäller?
www.dictionary.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 296 visningar