Ursprungligen postat av Magnetikus
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trimmning av Corvalus 301
Collapse
X
-
Det var ju skoj att se ännu en tråd spåra ur.
Har själv en corvalus och är mer än nöjd, vore intressant att veta om man kan göra någonting med den för att förbättra prestandan.
Har även några ambisar, inget fel på dom.
Nu ska jag ladda för mässan i morron.Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av EggeDet var ju skoj att se ännu en tråd spåra ur.
Har själv en corvalus och är mer än nöjd, vore intressant att veta om man kan göra någonting med den för att förbättra prestandan.
Har även några ambisar, inget fel på dom.
Nu ska jag ladda för mässan i morron.
Ursprungligen postat av UberolaFör att han, om jag gissar rätt blev lite smått pålurad ett set av en lokal handlare.
För övrigt så verkar det som om 'storfiskarna' här bevisar att "Ignorance is bliss". Eller hur, visst är det lätt för er att bilda åsikter och formulera iq-befriade kommentarer när ni inte vet fakta? Vilka fasoner igentligen....
För folket som har svårt för 'utrikiska': www.dictionary.com
Kommentera
-
Du kan säkert trimma Corvalusen en del..dock inte lika mycket som en klassisk Ambassadeur. Det som man kan kolla på är att skaffa ett par keramiska kullager för spolen. Finns att köpa lite här o där..dessa lager ska sedan rengöras med Aceton, Kemiskt ren bensin eller nån annan smörja..FRB o UT kan sånt här. Sen oljas dessa lager lite lätt med förslagsvis Raketolja...från ABU...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av HippoDu kan säkert trimma Corvalusen en del..dock inte lika mycket som en klassisk Ambassadeur. Det som man kan kolla på är att skaffa ett par keramiska kullager för spolen. Finns att köpa lite här o där..dessa lager ska sedan rengöras med Aceton, Kemiskt ren bensin eller nån annan smörja..FRB o UT kan sånt här. Sen oljas dessa lager lite lätt med förslagsvis Raketolja...från ABU...
Har du provat och mixtra med magneter och vikter också?
Troligtvis så kommer jag inte till att trimma min 301a eftersom den kastar riktigt långt som den är. Vore dock intressant att se vad folk har erfarat ang trimmning.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Robin_BlekingeKära Olle, jag köpte mitt första jerkbait set och rullen kom med. Är det en dålig rullen för nybörjare så får du tycka det. Du måste dock förstå att de flesta inte är riktiga fiske nerdar som köper det allra bästa och senaste. Något åt det hållet måste du ändå ha förstått gäller?
www.dictionary.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 741 visningar
0 gillar