Trimmning av Corvalus 301 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trimmning av Corvalus 301

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Magnetikus
    Allvarligt talat, jag fattar inte varför du köper en Corvalus. Hade du köpt en Calcutta TE eller dylikt i en prisklass/kvalite som ABU inte har så hade jag fattat men en Corvalus........
    För att han, om jag gissar rätt blev lite smått pålurad ett set av en lokal handlare.

Kommentera

Magneten, andas nu in djupt o slappna av lite, Robin kanske VILLE HA en Corvalus...

Kommentera

Hmmm, förmodligen schyssta marginaler på dom prylarna. Najsa gäddor du har på dina bilder Uberola. Go natt.

Kommentera

Det var ju skoj att se ännu en tråd spåra ur.
          Har själv en corvalus och är mer än nöjd, vore intressant att veta om man kan göra någonting med den för att förbättra prestandan.
          Har även några ambisar, inget fel på dom.
          Nu ska jag ladda för mässan i morron.
          Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Egge
            Det var ju skoj att se ännu en tråd spåra ur.
            Har själv en corvalus och är mer än nöjd, vore intressant att veta om man kan göra någonting med den för att förbättra prestandan.
            Har även några ambisar, inget fel på dom.
            Nu ska jag ladda för mässan i morron.
            Precis, tydligen så går det inte att fråga för då hjälper man inte ABU et c. Vilket gnäll det blev Jag kollade i manualen igen och det var inte magneter som jag skrev utan vikter. Sen om manualen är 100% korrekt vet jag inte då jag inte har öppnat rullen. kolla i manualen Egge, verkar vara lätt att prova om du är sugen. om du gör det så får du gärna berätta eftersom de andra inte kan hjälpa till alls utan gnäll haha...( )

Ursprungligen postat av Uberola
            För att han, om jag gissar rätt blev lite smått pålurad ett set av en lokal handlare.
            Kära Olle, jag köpte mitt första jerkbait set och rullen kom med. Är det en dålig rullen för nybörjare så får du tycka det. Du måste dock förstå att de flesta inte är riktiga fiske nerdar som köper det allra bästa och senaste. Något åt det hållet måste du ändå ha förstått gäller?

För övrigt så verkar det som om 'storfiskarna' här bevisar att "Ignorance is bliss". Eller hur, visst är det lätt för er att bilda åsikter och formulera iq-befriade kommentarer när ni inte vet fakta? Vilka fasoner igentligen....

För folket som har svårt för 'utrikiska': www.dictionary.com

Kommentera

Du kan säkert trimma Corvalusen en del..dock inte lika mycket som en klassisk Ambassadeur. Det som man kan kolla på är att skaffa ett par keramiska kullager för spolen. Finns att köpa lite här o där..dessa lager ska sedan rengöras med Aceton, Kemiskt ren bensin eller nån annan smörja..FRB o UT kan sånt här. Sen oljas dessa lager lite lätt med förslagsvis Raketolja...från ABU...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo
                Du kan säkert trimma Corvalusen en del..dock inte lika mycket som en klassisk Ambassadeur. Det som man kan kolla på är att skaffa ett par keramiska kullager för spolen. Finns att köpa lite här o där..dessa lager ska sedan rengöras med Aceton, Kemiskt ren bensin eller nån annan smörja..FRB o UT kan sånt här. Sen oljas dessa lager lite lätt med förslagsvis Raketolja...från ABU...
                Aha, raketolja har farsan så det kan jag prova någon gång. tack för tipset!
                Har du provat och mixtra med magneter och vikter också?

Troligtvis så kommer jag inte till att trimma min 301a eftersom den kastar riktigt långt som den är. Vore dock intressant att se vad folk har erfarat ang trimmning.

Kommentera

Hippo, nämnda trimmare är nog trögflörtade när det gäller andra saker än ambassadeurer....
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                    Hippo, nämnda trimmare är nog trögflörtade när det gäller andra saker än ambassadeurer....
                    Så sant, så sant....

Och vips så har jag förärat denna tråd med ännu mera onödigt skit. Jag ber om ursäkt för det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin_Blekinge
                      Kära Olle, jag köpte mitt första jerkbait set och rullen kom med. Är det en dålig rullen för nybörjare så får du tycka det. Du måste dock förstå att de flesta inte är riktiga fiske nerdar som köper det allra bästa och senaste. Något åt det hållet måste du ändå ha förstått gäller?
                      www.dictionary.com
                      Det är okej men inte mer, tycker det är lite synd att du inte frågade först då jag tycker det finns bättre grejor för samma pris. Tex så kostar ett fenwick hmx 6.6fot + Amb TGC 5001C 1299:- och det är ett riktgit fint spö och en slitvarg till rulle. Men så länge du är nöjd med grejorna så är väll det viktigast. Du missuppfattade mig nog lite i det övre inlägget.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 741 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04