Nån som har erfarenhet av dessa rullar, vill gärna ha så mycket tips som möjligt!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Revo toro 51hs eller bft instinct x7?
Collapse
X
-
Nej det finns knappast någon helt obunden sportfiskare som prövat BFT rullen men kanske nån, var det han som skriver i Skvalp tro som nu skrev i Magazinefisheco eller Mitt Fiske...?
Den funkar säkert bra under provfiske, det gör de flesta rullar... Frågan är hur den håller på sikt? Har aldrig fiskat en Toro men tydligt hört en i båten och inte kastade den längre än min Lexa heller, snarast tvärtom...
Ömsom vin ömsom vatten är väl vad som sagts om Toron och mest att den låter illa under kast om jag minns rätt... (fast det gör numera även min Lexa...)
Av de två skulle jag "ovevat" chansa på BFTn faktiskt, mest för att den har magnetbroms och centrifugalbroms varav den ena utifrån ställbar, sånt gillar jag...
Sen finns ju numera Toro Beast/Revo Toro S, jag hoppas de slipper det som legat Revo Toro till last, fast de måste ned i pris...
Själv har jag en Lexa 300, en Curado 300 DSV och ska snart pröva en Amb. 5600 C4 Mag, mest av nostalgiska skäl...Senast ändrad av anteman; 2016-03-18, 20:33.
Kommentera
-
Jag skulle vänta med att köpa Bftrullen tills det finns mer att läsa om den.
Funkar säkert ypperligt men livslängden har man ingen koll på öht.
Så mitt tips får bli Toro, om det är de två du väljer mellan.
Tänk om de kunde ha byggt Toron med färre lager och med bussningar istället på utsatta ställen.
Det skulle bli en grym rulle !
Då den är byggd för tungt fiske så behövs inte alla dessa lager den har idag, bara mer som kan klatra och låta illa.
Kommentera
-
Jag testade en rulle från Bft en gång och det gör jag aldrig igen, den kändes väldigt oseriös på ett billigt plastigt kinesiskt vis, jag kände mig faktiskt tvärblåst efter att ha fått reda på att typ samma rulle finns på nätet billigare utan Bft loggan. Vet inget om den nya Instincten mer än att den ser fräck ut och det dom skriver om den kanske kan låta som feta grejer i öronen på nån som inte fattar nåt, så jag är skeptisk till att Bft rullen är nåt att lägga sina surt förvärvade slantar på. Så mitt tips är att köpa från en seriös rulltillverkare som exempelvis, Shimano, Daiwa lr Abu. Mvh och sketfiske
Kommentera
-
Av dem rullarna hade jag valt en Daiwa Lexa eller en Shimano Curado säkra kort som är betydligt trevligare än Toron enligt mig och Bft x7 hade jag endast gett en chans då den prövats av folk som inte är med i Cwc teamet i större utsträckning och dessa åsikter börjar se dagens ljus (tror båtmässan var då den börjades säljas till allmänheten).
Vad vill du har för tips om? Vad hade du tänkt fiska med rullen? (Gädda med gäddgummin chansar jag på 50-130gramish?)
/Apa
Kommentera
-
Frågan kvarstår vad vill du ha ut av rullen och vilka sorts tips söker du?
Edit:
5:1, 6:1 fungerar bra som allround utväxlingar till det mesta gäddfisket (wobbler, gummi, spinnare, jerkbaits etc...)
Moderna rullar av mer kända fabrikat verkar alla ha bra bromsar numera.
Magnet/c-broms eller båda är en personlig smaksak flesta moderna rullar kastar bra.
Osynkad linspridare eller synkad är återigen en smaksak rullarna är tillverkade för just sitt system och kastlängder har mer med ditt spöval att göra och betets utforming.
/ApanSenast ändrad av Monkey; 2016-03-18, 21:56.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar