ABU Garcia Villain 2.0 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Garcia Villain 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Garcia Villain 2.0

Hallå!

Är på jakt efter ett spinnspö för abborrfisket, och har kikat på ABU Garcia´s nya spinnspö Villain 2.0.

Har hittat ett Villain 2.0 ML Betesvikt: 5-20g Längd: 213cm för ett hyfsat bra pris, 1500:- istället för +1995:-

Det är tänkt att jag isåfall skall använda spöet till traditionell jiggning, kast med små crankbaits då och då och även lite dropshot.

Hade det här spöet fungerat bra tror ni, för mitt ändamål?

Vet ju att den här spöserien nyss har kommit i år så det har väl inte direkt varit många som hunnit klämma på det eller fiskat med det ännu, men kanske ni har erfarenhet vad gäller dess föregångare Villain eller andra liknande spöserier?

Skitfiske
    [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
    Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Åkt till någon butik å känn på spöt och ta med dig din rulle å skruva fast. Det ska kännas rätt i handen, gör den inte det så spelar det ingen roll hur du hade tänkt å fiska med spöt. Vissa gillar snabbare top och styvare ryggrad till jiggfisket, men allt är preferenser och inget är hugget i sten.

Betesvikten får du ta med en nya salt, basspöna har en tendens att va underklassade så även om det står 5-20g så kan du säkert kasta tyngre drag. Dra linan igenom ringarna och häng på lite tyngder i butiken och känn efter hur det känns.

Kommentera

Medium light är trevligt för Abborren men som Leon skrev kan det vara lite klent för jiggfiske för vissa (mig inräknad). Sedan är väl Villian 2.0 spöna här i Sverige 2 delade dvs inte jänkarnas bassvarianter utan Europeiska pinnar...

Kommentera

Dessa spön är delade i själva handtaget. Kanonspön rätt igenom, gillar starkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
          Dessa spön är delade i själva handtaget. Kanonspön rätt igenom, gillar starkt.
          Jag är också lite nyfiken på dessa spön, ur samma synvinkel som TS.
          Bra info om delningen.
          Kan du utveckla ditt svar lite?
          Varför tycker du att det är ett kanonspö rätt igenom som du gillar skarpt?
          Är själv ute efter ett borre-spö med sweetspot runt 12g.

Kommentera

Kände på Villainklingan under Sportfiskemässan och var grymt imponerad. Spöet finns delat i både handtag och även mitt på spöet. Kan säga att den klingan som var delad mitt på var väldig styv, på tok för styv för min smak när det gäller borrefiske. Men Villain 701ML 5-20g (tror den heter så i Napp&Nytt) är delad i handtaget och har en ganska toppig aktion. Kan vara det sköna spöet jag hållit i när det gäller abborrspö. Gillar ryggraden och är nog ett riktigt bra spö när det gäller att kroka fisken.

Men som tidigare skribenter skrivit, åk och känn på det själv för det är bara du själv till sist som kan avgöra om du tycker det passar dina kriterier.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rasmus Oredsson Visa inlägg
              Kände på Villainklingan under Sportfiskemässan och var grymt imponerad. Spöet finns delat i både handtag och även mitt på spöet. Kan säga att den klingan som var delad mitt på var väldig styv, på tok för styv för min smak när det gäller borrefiske. Men Villain 701ML 5-20g (tror den heter så i Napp&Nytt) är delad i handtaget och har en ganska toppig aktion. Kan vara det sköna spöet jag hållit i när det gäller abborrspö. Gillar ryggraden och är nog ett riktigt bra spö när det gäller att kroka fisken.

Men som tidigare skribenter skrivit, åk och känn på det själv för det är bara du själv till sist som kan avgöra om du tycker det passar dina kriterier.
              Tack för infon!

Vågar inte göra ett blindköp, så precis som ni säger så kommer jag absolut att testa spöserien i butik först

Glad påsk på er!
              [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
              Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 785 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S