Spö tips till havsöring! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö tips till havsöring!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

SugarHeat, av din profilbild att döma gillar du Savagear Gear.

Klipp ut och klistra in i Google:
    SAVAGE GEAR Titanium spin 9´6´´, 12-36 g.

Jag köpte mitt spö begagnat för 500 kr (när det i butik kostade omkring 2500 kr).

Nu har du chansen att köpa spöet online för halva priset om du letar. Jag antar att nya tredelade Coastal ersätter Titanium spin, därav chansen att göra ett fynd.

Berkeley Skeletor, som du frågar om, har jag inte provat.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2016-02-22, 18:16.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Sitter själv med huvudbry inför ett kommande köp av nytt haspelspö till HÖsäsongen, utbudet är ganska stort hehe

Jag har inte just det spöt du nämner, men jag har ett Berkley Skeletor Pro, haspel. 9ft, 7 - 28g den äldre modellen. Nu framgår det inte om det är haspel eller spinn du syftar på. Fördelen med den modellen du nämner är ju att den har krokupphängare, vilket jag saknar på mitt spö. Det är ett skönt spö på alla sätt och viss, kvalitet från topp till tå och som krokar fisk kanon. Dock faller det mig inte helt i smak, då jag inte är helt förtjust i det främre finger greppet, då det inte passar mitt sätt att greppa spöt, dessutom tycker jag det blir kallt om fingertopparna när man håller i det under kalla förhållanden. Sen vill jag nog ha ett spö som är lite mjukare med mer snärtighet i toppen. Jag får inte riktigt samma direkt kontakt där jag känner minsta lilla kontakt på betet, som jag får av lite mjukare spö. Men detta är ju helt utifrån mitt tycke och smak.

Just nu är jag helt insnöad på ett Savage Gear Parabellum CC 10'1" 307cm 9-32g , det kanske kan vara något att kolla upp som ett alternativ för dig också!? Jag varierar fisket med drag, kustwobbler och bombarda och det sistnämda är ingen vidare alls med Berkleyspöt, då det känns lite för styvt och kort, därför tror jag ett Savage Gear Para kommer bli perfekt för mig, väntar bara på att mina lokala butiker ska få in det så jag får känna på det innan köp.

Lycka till

Kommentera

Du som har nära att klämma på Sportex-spön ska ju definitivt göra det, allt annat vore stort hål i huvudet...
        Har fiskat flitigt med ett Black Arrow 9,2" 32-53 g i 2 säsonger nu... fiskar mest med lite större beten, 25-28 gram, funkar perfekt till dessa.. grymt spö när det blåser, det orkar verkligen.... å kan inte på något sätt påstå att det skulle bli tråkigt att drilla på...
        Kommer i år att komplettera detta med ett 10,5 fot 20-40 gram (har jag för mig) och det är den jag tycker du ska kolla på, lite mer normal betesklassning för de flesta...

Kommentera

Ska du fiska från land tycker jag att allt under tio fot är för kort! Det är jävligt irriterande att inte kunna komma ut till dom feta vaken bara för att spöt är för kort. Ett långt spö kan du köra bombarda med oxå/ mvh

Kommentera

Kör 2 spön. Ett Savage Gear Parabellum 11,4 fot och ett 10 fot Abu Garcia Vendetta. Kastar endast bombarda med det första och endast drag med det andra. Tycker Savage Gear spöt funkar hyffsat att kasta drag men har just 2 uppsättningar för att kunna fiska av ALLT från land och hitta det fisken vill ha. Bombarda är svårt att slå dock. Gå in och känn på spön. Alla är vi olika vad gäller aktion, kastteknik, tyngd på spöt osv. Har lärt mig det efter att ha slängt "några" tusen kronor så långt ner i sjön det bara går att komma.

Kommentera

Tack för alla tips! Galet bra! Nu har jag lite att gå på.

Jag fiskar på västkusten i göteborgstrakten och har hittills använt mig av ett Savage Gear MPP 8,3" med kastvikt på 7-28g men jag tycker att det är för kort och att det inte har tillräckligt med "backbone". Dock är det sjukt gött att drilla abborre på :p

Ska kolla runt på dem tips som kommit in!
              Tack igen!
              sigpic

Kommentera

Vet inget om detta spö men priset är riktigt bra & Fenwick är populärt bland öring fiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                  Vet inget om detta spö men priset är riktigt bra & Fenwick är populärt bland öring fiskare

http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=17973
                  Det är en kille på en facebookgrupp som säljer ett sånt för 600-700:-. Känns som ett bra alternativ.

Edit: Såg priset nu och insåg att han ligger högt i pris men att nypriset nu är riktigt bra.
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                    Det är en kille på en facebookgrupp som säljer ett sånt för 600-700:-. Känns som ett bra alternativ.

Edit: Såg priset nu och insåg att han ligger högt i pris men att nypriset nu är riktigt bra.
                    pruta

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=17973
                      Tack för tipset! Blev en 10 fotare som komplement till mitt 9 fots Ironfeather Momentum
                      Senast ändrad av Lejestrand; 2016-02-23, 22:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04