Ny multirulle för abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle för abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny multirulle för abborre

ska satsa lite mer på aborre i år å tänkte skaffa mig ett najs set.
    har i dagsläget ett 7fot shimano beastmaster 7-21 och en shimano technium 1000. funkar väll men vill köra multi.

så, spöt blir väll ett shimano crucial bass, eller liknande.

men rulle då är jag lite kluven över. kikat på abu mgx som jag vet funkar till detta fisket.

eller ska jag slanta upp lite mer å köra på en daiwa zillion? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...llion-tws.html

eller finns det nån annan bra rulle jag borde satsa på?

jaja detta ämne har avhandlats många gånger.

Eller slanta upp lite mindre o få en shimano scorpion. E jäkligt trevlig rulle. Med en lättad spole o hedgehog air bfs lager så kastar man allt med den.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Om du vill importera så kan du få just den där Zillion TWS för runt 1800 kr från ebay.com.
      Det jag hade gjort om jag var du, lägg samma pengar som du vill lägga men lägg dom utanför sveriges gränser.
      Då finns ett mycket större utbud och antagligen så får du en bättre rulle för priset.

Kommentera

Ursprungligen postat av jlarss Visa inlägg
        Om du vill importera så kan du få just den där Zillion TWS för runt 1800 kr från ebay.com.
        Det jag hade gjort om jag var du, lägg samma pengar som du vill lägga men lägg dom utanför sveriges gränser.
        Då finns ett mycket större utbud och antagligen så får du en bättre rulle för priset.
        Iaf om det är inom eu. E de utanför eu o tullverket bestämmer sig för o kika så blir de inte så mycke billigare tyvärr.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

min tanke var att jag ska köpa detta set på sportfiskemässan. så import går ju bort, har inget emot att stöda våra svenska handlare.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
            min tanke var att jag ska köpa detta set på sportfiskemässan. så import går ju bort, har inget emot att stöda våra svenska handlare.
            Mer än 80 % av de fiskeprylarna vi köper här hemma kommer från utlandet, så det är väldigt många prylar som går bort då.

När det gäller just rullar och spön för det lättare fisket ligger vi här hemma lite efter och jag hoppas att på sportfiskemässan hittar du en rulle som faller dig i smaken.

//T
            Senast ändrad av tonyex; 2016-02-01, 11:37.

Kommentera

Shimano Crusial är ett jätte fint spö , men det är byggt efter jänkarnas sätt att fiska BASS så det är styvt & underklassat .

Kommer själv sätta ihop ett abborre kit under våren . Spöt kommer troligtvis bli BFT Perception 7,6 fot som är gjord för vårat abborre fiske . Få se vad som dyker upp på mässan .
              Rulle har jag inte riktigt bestämt mig för kommer bli någon av dessa iallafall som kommer den här månaden från Shimano & Daiwa
              Shimano kommer med en ny Scorpion & Daiwa med en ny Zillion SV TW med grundare spole & twing .
              Går att läsa om dom på www.japantackle.com .

Lina har jag inte riktigt heller bestämt vilken det blir , antingen Slide braid eller Seaguar Smackdown

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                ska satsa lite mer på aborre i år å tänkte skaffa mig ett najs set.
                har i dagsläget ett 7fot shimano beastmaster 7-21 och en shimano technium 1000. funkar väll men vill köra multi.

så, spöt blir väll ett shimano crucial bass, eller liknande.

men rulle då är jag lite kluven över. kikat på abu mgx som jag vet funkar till detta fisket.

eller ska jag slanta upp lite mer å köra på en daiwa zillion? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...llion-tws.html

eller finns det nån annan bra rulle jag borde satsa på?

jaja detta ämne har avhandlats många gånger.
                Hej Gös-Ingvar;

Oberoende av om du är höger- eller vänstervevare kan du köpa en passande Ambassadeur C4..http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...eur/index.html... Den multirullen går utmärkt att kasta lätta beten tillsammans med ditt 7fot shimano beastmaster 7-21 ...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

Kommentera

Jag fiskar abborre med mitt Shimano Exsence DC, älskar rullen och kommer aldrig byta ut den.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Mer än 80 % av de fiskeprylarna vi köper här hemma kommer från utlandet, så det är väldigt många prylar som går bort då.

När det gäller just rullar och spön för det lättare fisket ligger vi här hemma lite efter och jag hoppas att på sportfiskemässan hittar du en rulle som faller dig i smaken.

//T
                    OT: Det gäller nog det mesta. Han menar nog att han hellre håller handlarna i Sverige vid liv än att skicka pengarna över landsgränsen.

Ska själv också köpa mig en japansk rulle av en svensk handlare på mässan och det lutar mot en CQ av nåt slag.

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S