Citica eller Cardiff - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Citica eller Cardiff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Citica eller Cardiff

Då har man som vanligt beslutsångenst denna gång gäller det inhandling av jerkutrustning...
    Vad det gäller spö så blir det ett Lundgrens LF Jerk Premium Medium, så nu är det bara en passande rulle som saknas.
    Jag vill helst ha en lite smidigare rulle än ex amb JB som är den rulle de flesta rekomenderar tycker den känns tung och även lite svår att greppa då man ligger inne med riktiga "kontorsnävar".. =)

Tycker Citican (201B) verkar trevlig men har inte möjlighet att känna på den "live"..
    Jag har hört och läst att vissa personer anser att den är för klen för jerk om man iblande vill dänga beten runt 100g stämmer detta?

Den andra rullkandidaten är Cardiff 301 iofs inte nån riktig lågprofil men tycker ändå den känns smidigare än ex ambisarna osv.

Vilken av dessa skulle ni välja eller har ni nån annan schysst rulle att rekomendera?
    Tack på förhand!
    /Micke.

Jag fiskar med Citican och har bara possitiva saker att säga om den.
    Att den skulle vara för klen för att dänga beten över 100g kan jag inte utala mig om eftersom jag inte har gjort det så mkt med min men det har hänt ett par enstaka gånger när man väl hakar på Mantan eller nåt. Go for it!

Kommentera

Jag har använt mig av citican i tre år nu, utan några problem alls. Har dock inte kört så mycket med riktigt tunga jerkar men det har hänt att men kastat beten upp till 150 g utan problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
        Jag fiskar med Citican och har bara possitiva saker att säga om den.
        Att den skulle vara för klen för att dänga beten över 100g kan jag inte utala mig om eftersom jag inte har gjort det så mkt med min men det har hänt ett par enstaka gånger när man väl hakar på Mantan eller nåt. Go for it!
        Håller med. Kör mest BJ, Pig JR och liknande storlek och där är det inga som helst problem. Möjligtvis att den inte är byggd för konstant dängande av 250 gr stockar, men att köra lite tyngre beten till och från är inget problem.

Skulle den mot förmodan gå sönder så är det 5 års garanti på den.

Cardiffen har jag ingen erfarenhet av.

/D

Kommentera

Jag har kört Citican i en säsong och har inga negativa omdömen att lämna om den, har sulat iväg jerkar kring 100 gram utan större problem. Dessutom ligger den riktgit skönt i handen, man har fin kontroll över grejerna.
          http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Oki då var det bestämt det blir en Citica =)
            Hörde med AB och deras pris hem i brevlådan blir 1100:- verkar ju schysst.
            Tackar för all info!

/Micke

Kommentera

Jag har tänkt köpa en Citica ett tag nu men jag vet inte vart man kan inhandla den, nån som har en bra sida att beställa ifrån där den kanske tillochmed kan vara lite billigare än i butik?

Kommentera

Ursprungligen postat av Badfish
                Jag har tänkt köpa en Citica ett tag nu men jag vet inte vart man kan inhandla den, nån som har en bra sida att beställa ifrån där den kanske tillochmed kan vara lite billigare än i butik?

Finns väl på de flesta webbshoppar?

Testa

Kommentera

Du kan beställa den från attitudebaits de har den ej på sin web men gå in under "rullar&annat" så hittar du mailadressen där du kan göra en förfrågan så plockar de hem en från USA.

Jag gjorde en förfrågan på Citican och de kan fixa hem den för 1100:- inkl frakt.
                  Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

/Micke.

Kommentera

Ursprungligen postat av FreeHeeler
                    Du kan beställa den från attitudebaits de har den ej på sin web men gå in under "rullar&annat" så hittar du mailadressen där du kan göra en förfrågan så plockar de hem en från USA.

Jag gjorde en förfrågan på Citican och de kan fixa hem den för 1100:- inkl frakt.
                    Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

/Micke.
                    Hur är det med garantier å sånt när man köper därifrån?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 736 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04