amb 5601jb ska veven vara så här - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

amb 5601jb ska veven vara så här

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ta och dra åt stjärnhjulet och kolla om det fortfarande glappar bakåt. Många gör misstaget att sitta och leka med rullar framför teven och kan då få fram alla möjliga och omöjliga "fel". Anledningen till att det glappar när stjärnhjulet inte är åtdraget är att det finns ett visst spel mellan frinavsbussningen och huvuddrevsbussningen som försvinner när stjärnhjulet dras åt.

    Kommentera


    • #12
      Har en äldre utan IAR, och har samma "problem". Kan föra veven bakåt ca en cm. I övrigt som BeBest säger.
      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av BeBest
        Om rullen saknar IAR, dvs är av äldre modell kan du föra veven bakåt någon cm. Det syns på rullfotsnumren om det är årets modell eller än äldre. Det faktum att den är ny i kartong behöver inte innebära att den är purfärsk.
        Hej alla. Jag är helt färsk här på FS (4 minuter cirkus). Undrar vad det ska stå under foten för att veta att det är det nya IAR. Om det står 2006 så är det nya, eller? Har precis köpt en 5601 JB men visste inte att det kunde skilja dem imellan.

        Tackar på förhand för svar

        Kommentera


        • #14
          Är det en JB utan IAR så hör du ett distinkt metallisk ljud om du distinkt drar veven bakåt. Från och med i år så skall du även fått en garantisedel som berättigar till 10 års garanti på rullen. Riktigt bra av ABU och tryggare för en kund.

          Kommentera


          • #15
            Jag kan inte dra veven ett smack bakåt så jag antar att den är med IAR?! Det där med garantin måste jag kolla upp. Tror inte jag fick 10 år.
            Tack för svaret Henrik. Skönt med regn i Berga =)

            Kommentera


            • #16
              min abbasadeur 5601 Jb kan jag inte dra bak veven på men jag köpte den på sportfiskemässan så den är nyare modelen

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av jerkaren
                min abbasadeur 5601 Jb kan jag inte dra bak veven på men jag köpte den på sportfiskemässan så den är nyare modelen
                på min kartong står det att min rulle heter 5601C JB är det samma rulle

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 680 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 334 svar
                266 249 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                15 svar
                2 341 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fisketrassel  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                892 svar
                142 209 visningar
                16 gillar
                Senaste inlägg MathiasJK  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 046 svar
                196 267 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Villespinn91  
                Arbetar...
                X