Ett bra spinnset för gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett bra spinnset för gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
    http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=16195 hade hellre köpt detta setet alla dar i veckan.
    Nu ska vi väl inte dra det här en gång till... Men många menar att alustativ inte håller. Min TGC som jag nu fiskar upp till 100 gram, förut till ca 150 gram, har det, men har inte visat tecken på trötthet så hör långt. Och den dagen det händer så kostar ett nytt kromat mässingstativ kring tvåhundringen. Sitter på min 6000 Classic och standard på JB:n och Pro Rocket. Men med tanke på priset skulle jag inte tveka. Har själv sneglat på spöserien... Och stativet håller länge och som sagt, ingen förmögenhet att byta...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Nu ska vi väl inte dra det här en gång till... Men många menar att alustativ inte håller. Min TGC som jag nu fiskar upp till 100 gram, förut till ca 150 gram, har det, men har inte visat tecken på trötthet så hör långt. Och den dagen det händer så kostar ett nytt kromat mässingstativ kring tvåhundringen. Sitter på min 6000 Classic och standard på JB:n och Pro Rocket. Men med tanke på priset skulle jag inte tveka. Har själv sneglat på spöserien... Och stativet håller länge och som sagt, ingen förmögenhet att byta...
      Nu va de ju setet i helhet jag tänkte på. Tror de blir svårt o få ett billigare i samma kvalite.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Nu va de ju setet i helhet jag tänkte på. Tror de blir svårt o få ett billigare i samma kvalite.
        Abus fulaste rulle på köpet...

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
          Abus fulaste rulle på köpet...
          Hähä! Ja, enda konkurrenten är väl VC Pike, en annan bäbisblå fuling...
          jimmy85: - jo det var väl ungefär det jag försökte säga. Spöserien har lockat mig och rullen har - förutom färgen - bara en nackdel och det är stativet. Men har som sagt kört ett tag i segmentet med alustativ utan problem och uppstår de så är en dryg tvåhundring inte mycket att hymla med... Så jag faller in in rekommendationskören...

Kommentera

Kanske missförstod varandra... Jag skrev ju att jag - med tanke på priset - inte skulle tveka på kombon. Kostar ingen förmögenhet OM man nu mot förmodan MÅSTE byta stativ... Har gjort det - för säkerthets skull på några rullar... Men TGC:n får knalla på till dess problem uppstår...

PS gillar verkligen sentensen i din avatar... Närmare sanningen än många kanske förstår...
            Senast ändrad av Gösta; 2015-07-24, 18:15.

Kommentera

Va väl nån här på forumet som uttryckte sig ang alu vs mässingstativ. Han tyckte iaf att trådar om skeva alustativ va lika sällsynta som enhörningar
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

hade hellre köpt detta setet alla dar i veckan
                Det där är ingen Amb: veven sitter på fel sida och den saknar tryckknapp för frikopplingen

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Det där är ingen Amb: veven sitter på fel sida och den saknar tryckknapp för frikopplingen
                  Nejmen allvarligt... Lättare än man kanske tror att anpassa sig (även om jag håller med om att tumtangenten egentligen bara är onödig). Som haspelfiskare började mitt multiäventyr med vänstervevade rullar, de flesta med tumtangent... I dag fiskar jag med fler högervevade med tryckknapp än tvärtom. Men, men, var ute i dag med TGC (vänstervevad) och 2500 C (högervevad) och enda skillnaden är väl att man lite lättare styr spöt med höger och att man måste byta hand vid högervevat...
                  Men visst, en riktig Amba är röd, högervevad och har kromat bromsvred på vänstergaveln...
                  Click image for larger version

Name:	ABU Ambassadeur 5000 1956-57.jpg
Views:	3
Size:	987,8 KB
ID:	1778942

Och nu:

Edit: en skillnad är väl att 25:an med keramhybrider är skönare att kasta med...
                  Senast ändrad av Gösta; 2015-07-25, 18:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 705 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04