Ett bra spinnset för gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett bra spinnset för gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ett bra spinnset för gädda?

Jag har fiskat en hel del efter gädda men bara med en lättare utrustning (15-40g spö) och haspelspö, mestadels i vasskanter med något skeddrag eller liknande.
    Nu tänkte jag att jag skulle försöka mig på lite grövre gädda genom att kasta med större vobblers, tailbeten men även att trolla på lite djupare vatten och då blir min utrustning lite klen.
    Tanken är att jag ska prova mig på multirulle och jag fick något tips om svartzonker 8,6 fot och Revo Toro multirulle med lina för 3000kr.

Så vad tror ni om den kombon? Bra eller anus?
    Senast ändrad av puga; 2015-07-24, 12:11.

Finns många trådar om olika gäddkombon SZ 8,6+ Toron är den vanligaste folk frågar om. Gör en sökning så kommer du hitta svar som säger att kombon är det bästa sedan skivat bröd och svar som säger att allt är helt värdelöst.

Mitt råd är att åka till en butik och känna på grejerna! Innan det kan du göra en sökning här på FS om du orka läsa igenom all sidor men infomartion/råd/tjafs från Japan/Svängsta maffiorna.

Det gänget jag håller mig till fiskar japs rullar och jänke spön och personligen har jag aldrig varit nöjdare med mitt fiske. Men detta är högst personligt. Min fiske kompis kör med en JB på ett SZ 8,6 och är nöjd, det lilla jag testat spöt så tycker jag det känns ok fast lite mjukt. Toron är jag inte vän med då jag tycker den är högljudd och klumpig, min behöll jag endast 3-4 turer.

/Apan

Kommentera

Ligger väl något/några st:croix under säljes. O vevar du med höger så ligger de nog en curado där oxå.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Hade tagit detta set alla dagar i veckan före SZ / Naci .

Kommentera

Jag tillhör dem som Apan kallar Svängstamaffian... Det innebär att jag för ditt fiske rekommenderar en JB eller en Pro Rocket. Beträffande spö kan jag bara säga att jag själv använder ett Sjösländan 40-100 gram och ett Savage Gear MPP -160 gram, båda åtta fot, till tungspinn och ett Buster Stiff till jerk. Med en TGC, en 6000 Classic med kromat mässingstativ, powerhandle och sinterbussningar och en JB med sinterbussningar på respektive. Funkar kanon för mig men skulle jag idag bara välja en rulle blev det en Pro Rocket i 5000-storlek...
          OBS! Detta är inte ett inlägg i den eviga debatten, bara min enkla åsikt utifrån TS fråga...
          Skitfiske!
          Gösta

Kommentera

Som första spinn rulle kan en klassiks rund Ambassadeur aldrig vara fel. Då gillar jag personligen knapp bättre än svängstas vedevärdiga tagent.

Ps. Den nya Pro rocketen i rött är snygg som bara den.

/Apan anhängare till den mörka sidan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
              Som första spinn rulle kan en klassiks rund Ambassadeur aldrig vara fel. Då gillar jag personligen knapp bättre än svängstas vedevärdiga tagent.

Ps. Den nya Pro rocketen i rött är snygg som bara den.

/Apan anhängare till den mörka sidan.
              I stort sett bara JB:n kvar med tangent, Dessutom det mesta börjar bli HÖGERVEVAT...
              Gösta
              PS: Klart att en Amba ska vara RÖD. Mina andra får jag dras med...

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                Hade tagit detta set alla dagar i veckan före SZ / Naci .

http://www.batofiske.se/rullar/multi...exa-902hb-150g
                Bra set men köp isf delarna för sig då går det på 2600 istället för 2800.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
                  Bra set men köp isf delarna för sig då går det på 2600 istället för 2800.
                  Men ingen lina...

Kommentera

http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=16195 hade hellre köpt detta setet alla dar i veckan.
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 704 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04