Börja jerk fiska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja jerk fiska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Börja jerk fiska

Jag har nu bestämt mig för att det blir en jerkutrustning iaf.
    Det ska vara någon nybörjar utrustning som inte kostar allt för mycket ifall det visar sig att det inte är min grej. Har ni några bra tips på utrustning? Det får max kosta 1-2k med spö lina och rulle.

Kanske ni har några tips på fisketeknik bästa nybörjar jerkarna för o nackdelar med jerk? Jag har i princip provat på allt fiske förutom jerk nu så ska bli kul o testa.

Tack på förhand

Mvh

Jag ska också börja med jerkfiske i vår, spännande
    Min utr... (Kollade och den ligger på typ 2000kr så den är inom din budget)

Ambasadeur 5501c3
    0.36 Powerpro
    BFT 6" stiff
    2st Buster jerk (En aborre, en mört)
    2st stela ståltafsar

rulle: 99€
    spö: 55€
    lina:25€
    två beten: 30€
    två tafsar: 8€
    -------------
    217€ = 2014,- Svenska kronor.
    Senast ändrad av Test005; 2006-02-09, 14:38.

Kommentera

Tycker inte buster spöna är nått att sattsa på, helre lungredns spö tex detta paket är helt okej.

När det gäller beten så är väll buster jerk, phantom, salmo slider, ace sweet shad 66 lättfiskade allternativ som fångar fisk.

Kommentera

Håller mes Uberola Buster spöt är inte så bra som man skulle tro. Fördet första alldeles för klent spö kan inte ordentligt dänga iväg 100+ beten och det är inte roligt att kasta med det för handtaget är ca 15cm långt (ok kanske längre men det känns som det). Ett ok spö för priset till sommar jerkket med mindgre bäten och gäddår som vill göra mycket rusningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola
          Tycker inte buster spöna är nått att sattsa på, helre lungredns spö tex detta paket är helt okej.

När det gäller beten så är väll buster jerk, phantom, salmo slider, ace sweet shad 66 lättfiskade allternativ som fångar fisk.

Värkar vara väldigt prisvärt eller lagom pris och verkar vara hyfsat spö haru testat det själv?

Kommentera

Ursprungligen postat av vibrax
            Värkar vara väldigt prisvärt eller lagom pris och verkar vara hyfsat spö haru testat det själv?
            Har ett exemplar av storebror till det spöet som klarar högre betesvikt. Bra spö till bra pris. Betydligt bättre än buster spöna som kostar snarlikt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola
              Har ett exemplar av storebror till det spöet som klarar högre betesvikt. Bra spö till bra pris. Betydligt bättre än buster spöna som kostar snarlikt.
              Ok hur fungerar rullen och linan eller du har ej samma som man får med i paketet?

Kommentera

jag har det setet

Jag använder mig av exakt det setet.
                Fungerat bra i över 2 år iaf, inte lika styvt som tex. Buster stiff.
                Fungerat bra för mig, fast rullen är lite i klenaste laget, men även den har fungerat bra.

Ursprungligen postat av vibrax
                Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av heikinheimo
                  Håller mes Uberola Buster spöt är inte så bra som man skulle tro. Fördet första alldeles för klent spö kan inte ordentligt dänga iväg 100+ beten och det är inte roligt att kasta med det för handtaget är ca 15cm långt (ok kanske längre men det känns som det). Ett ok spö för priset till sommar jerkket med mindgre bäten och gäddår som vill göra mycket rusningar.

tycker du har helt fel ang det spöet!.

jag har ett BFT stiff och jag fiskar ofta med beten som väger mer än 100 g. och jag har aldrig någonsin haft problem med att dänga iväg beten till horisonten, så jag funderar på vad det är för mastodont beten du fiskar med?

jag tycker att BFT stiff är ett kanonspö till jerk!!!.. så nu har jag sagt mitt.

Kommentera

Du kan ha rätt det är alldeles än smak sak vad man tycker om specielt i spöna. Farför jag inte tycker om det är för min kast still är lika väldsam som när jag skjuter i väg un ishockey puck och då svammpar spö för mycket vid kastet och handtaget är lite väl kort till det. Men bra klinga har den ju som sakt smak sak.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 701 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04