Färgtips vid omlackering av gäddbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färgtips vid omlackering av gäddbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färgtips vid omlackering av gäddbeten

Hade tänkt skicka ett par gäddbeten på omlackering.

Det ena är en Gäddmadamen i gösambulansfärg, som jag har två av efter ett paketköp här på fiskesnack, så ena kan ju få en ny färg. Den går c:a 4-6m djupt vid trolling och det lilla jag fiskat med dom så känns det som att dom vill gå i "sommarfart" för att få bra gång. Så, ös på med tips om bra gäddfärger för fiske i grumligt försommarvatten och tidighöstvatten(förutsatt att samma färger funkar bra vid båda årstiderna) och solen bakom molnen.

Sen har jag en JW Fat Crank med blå sidor, orange buk och glitter, ett Traderaköp som jag helst hade sett i annan färg men slog till ändå pga bra pris för det paket det ingick i. Är nämligen osäker på om blå är en bra färg i grumliga insjöar(rätta mig om jag har fel!). 20cm lång och väldigt "hög"("braxformad")wobbler som gissningsvis går c:a 3-5m. Tips på bra färger i grumligt vatten vid mulna höstdagar önskas. Bör tilläggas att Braxen saknas såvitt jag vet i de vatten jag ämnar använda den i.
    Senast ändrad av Usling; 2015-05-09, 21:21.
    All you need is Lubb.

Firetiger slår aldrig fel.
    https://fiskealand.com

Kommentera

Ursprungligen postat av FilipBlomberg Visa inlägg
      Firetiger slår aldrig fel.
      Tackar för ett bra tips, men, c:a 20-30% av alla mina beten är i den färgen eller liknande färg(ja ä som barnschli't begeistrad i Firetiger, verkar vara en bra universalfärg), bl.a en Gäddmadamen.
      All you need is Lubb.

Kommentera

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
        Hade tänkt skicka ett par gäddbeten på omlackering.

Det ena är en Gäddmadamen i gösambulansfärg, som jag har två av efter ett paketköp här på fiskesnack, så ena kan ju få en ny färg. Den går c:a 4-6m djupt vid trolling och det lilla jag fiskat med dom så känns det som att dom vill gå i "sommarfart" för att få bra gång. Så, ös på med tips om bra gäddfärger för fiske i grumligt försommarvatten och tidighöstvatten(förutsatt att samma på färger funkar bra vid båda årstiderna) och solen bakom molnen.

Sen har jag en JW Fat Crank med blå sidor, orange buk och glitter, ett Traderaköp som jag helst hade sett i annan färg men slog till ändå pga bra pris för det paket det ingick i. Är nämligen osäker på om blå är en bra färg i grumliga insjöar(rätta mig om jag har fel!). 20cm lång och väldigt "hög"("braxformad")wobbler som gissningsvis går c:a 3-5m. Tips på bra färger i grumligt vatten vid mulna höstdagar önskas. Bör tilläggas att Braxen saknas såvitt jag vet i de vatten jag ämnar använda den i.
        Hej Tomas;

De wobblerfärger mina fiskekompisar och jag i Team Saida fångat flest Gäddor över 10 kilos vikt på är nog Swim Whizz-färgerna 11 och 12 som du ser här .. http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm ...
        De färgerna lockar stora Gäddor till hugg året om och allra bäst fungerar de under vår och sommar...

Om du vill köpa originalet ser det ut så här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm ...

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2015-05-10, 10:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Tomas;

De wobblerfärger mina fiskekompisar och jag i Team Saida fångat flest Gäddor över 10 kilos vikt på är nog Swim Whizz-färgerna 11 och 12 som du ser här .. http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm ...
          De färgerna lockar stora Gäddor till hugg året om och allra bäst fungerar de under vår och sommar...

Om du vill köpa originalet ser det ut så här .. http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm ...

Old Firehand

www.trumman.com
          Funkar dom bra i grumligt vatten?
          All you need is Lubb.

Kommentera

Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
            Funkar dom bra i grumligt vatten?
            Hej Tomas;

Långt inne i Tullgarnsvikens grumliga vatten när vinden ligger rakt in har vi i Team Saida fångat många stora Gäddor vår och sommar på de abborrefärgade Swim Whizz 711 och 712...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_30.htm ..

Du trodde väl aldrig att Gäddan slutade äta Abborre och snabbt svalt ihjäl bara för att vattnet är grumligt...

Den mindre rutinerade Gäddfiskaren vill gärna tro att av Gösens nattetid favoriserade "lysfärger" som SW 18, 58, 72, 73 och SW 90 fungerar lika bra på Gäddan när vattnet är lite grumligt. Ju större Gäddan är desto misstänksammare blir hon...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand

Kommentera

Nå, vad har folk för erfarenheter av blå beten som går på 3-5m djup vid gäddfiske i grumliga insjöar?
              All you need is Lubb.

Kommentera

Jag fiskar gärna blå/pearl eller blå/silver i grumligt vatten. Har betalat sig på både gädda & gös.

Kommentera

Jag fiskar mest gröna/aborr färgade beten i grumligt vatten. Har inte märkt någon större skillnad när jag väljer skrikiga eller neutrala, sanningen att säga så verkar dova beten ofta leverera fisk till båten snabbare.

Kommentera

Svart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar