UL eller vad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL eller vad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för snabbt och bra svar Gösta, då kan man känna sig något trygg och lugnare så man inte gjort bort sig vid köp av detta spöt.
    Tack för tipset! det skall jag tänka på/ha i åtanke vid fisket.

Skitfiske

Kommentera

Yasei red ds-spö som någon nämde tidigare är bra känsla för hyffsat liten peng, det finns även ryggrad i det för grövre borre. Det är ett par grejor jag aldrig hittat i UL-spön. Men nog är det de viktigaste egenskaperna...
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Bra poäng där KalleTking. Jag gillar UL generellt och letar fortfarande efter ett riktigt bra UL-spö, just för att jag upplever många som för mjuka. Jag har just nu tre UL-spön: Shimano Yasei red Perch (190cm, 2-10g), SG Parabellum CC (215cm, 0-7g), SG LRF (228cm, 2-15g - kanske inte UL tekniskt sett, men det känns som ett). Av dessa tycker jag Yasei red-spöt är för kort men lagom mjukt och de två SG-spöna för mjuka/sladdriga, dock med helaktion/inte väldigt toppigt, vilket jag föredrar då jag kastar oftare än jiggar. För jigg skulle jag rekommendera ett utpräglat spö för just detta. Hellre ett extra specialanpassat spö för jigg, med lite lägre prislapp, än ett dyrt spö för att kasta allt.

Hade jag varit ute efter mitt första UL-spö nu hade jag inte nöjt mig innan jag hittat ett spö runt 7-7.6ft med kastvikt på ca 2-12, hyfsat rappt med helaktion och ingen sladderpinne! Skulle gladeligen byta mina tre nuvarande mot detta spö, men har som sagt inte lyckats hitta det. Använder f.n. hellre mitt SG Bushwhacker XLNT 7.6/3-18g även till borrefisket. Lite överklassat, men med helt rätt aktion i mitt tycke.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 712 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04