Jigghuvud till McRubber Bass 8cm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jigghuvud till McRubber Bass 8cm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jigghuvud till McRubber Bass 8cm?

Jag brukar enbart hålla mig till spinnare och wobblers men skulle vilja testa något gummibete och fick då syn på McRubber Bass. Dels så är det ett bete ifrån Svartzonker och då jag enbart kan fiska med 10-30g (går säkert att köra lite tyngre men det är vad som är rekommenderat) med mitt spö så är det i princip det enda Svartzonker-betet som jag kan köra med. Det är ju i grund och botten en jigg men vad jag har hört så ska det även gå att fiska likt en spinnare, stämmer det?

Min fråga är dock om ni skulle kunna tipsa mig om något bra jigghuvud som passar bra med McRubber Bass 8 cm.
    För jag antar att det är just ett jigghuvud man använder för McRubber Bass, eller? Jag har nästan aldrig jiggat och har därav ingen större koll på vilket jigghuvud man bör ha. Vet inte vad som spelar in när man väljer jigghuvud (mer än vilken jigg man har) men jag fiskar ifrån land om det har någon betydelse.
    Får gärna vara ifrån Dogger då det är därifrån jag ska köpa McRubber Bass. Är det något mer än just ett jigghuvud jag behöver när jag fiskar med McRubber Bass?
    Funkar några av dessa?

SG BALL JIGG HEAD 10 G #2/0

MUSTAD JIG HEAD 10 G #2/0

3/0 med långt skaft funkar men är i minsta laget. 4/0 eller 5/0 är bättre.

Kommentera

Hittade du någon bra skalle? Är själv ute efter det nämligen. Har en uppsättning med 4/0 från dragon v-point classic men förtjockningen eller vad man ska kalla det som kommer direkt efter skallen innan kroken (om ni förstår vad jag menar) är för tjock för mcrubber bass och riskerar då att jiggen går sönder.
      Isåfall vilken firma/modell av skalle är det du använder? Eller nån annan som har tips?
      Mvh

Kommentera

Kan tipsa om skallar från Spro, dom har ingen blykrage

Kommentera

Niiko. Knipsa av kragen med en avbitare. Lägg lite superlim där istället å de sitter som berget.

Kommentera

Tack för tipset. Vet du hur lång kroken är då? Ska man ta 4/0 eller 3/0 då? Om dessa funkar bra till mcrubber bass på 8cm

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
              Niiko. Knipsa av kragen med en avbitare. Lägg lite superlim där istället å de sitter som berget.
              får ta en titt på det. Tack för tipset. Värt att testa sen när man kommer hem
              Senast ändrad av Niiko; 2015-05-07, 14:09.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niiko Visa inlägg
                Tack för tipset. Vet du hur lång kroken är då? Ska man ta 4/0 eller 3/0 då? Om dessa funkar bra till mcrubber bass på 8cm
                En 4/0 skulle jag ta!

Kommentera

Väljer att återuppliva denna tråden istället för att göra en ny.
                  Köpte Mcrubber Bass och fiskade lite med dom idag, riktigt goa. Har tänkt att köpa in den större versionen, Big Bass.
                  Dock så vill jag gärna köra stinger eller något liknande istället för jigghuvud. Spinner betet mer än jiggar.
                  Så skulle ni kunna hjälpa mig hitta en bra riggkombo? Skulle exempelvis denna funka?

Kommentera

Vrf inte bara en stor ofset krok?
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 869 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13