Jag brukar enbart hålla mig till spinnare och wobblers men skulle vilja testa något gummibete och fick då syn på McRubber Bass. Dels så är det ett bete ifrån Svartzonker och då jag enbart kan fiska med 10-30g (går säkert att köra lite tyngre men det är vad som är rekommenderat) med mitt spö så är det i princip det enda Svartzonker-betet som jag kan köra med. Det är ju i grund och botten en jigg men vad jag har hört så ska det även gå att fiska likt en spinnare, stämmer det?
Min fråga är dock om ni skulle kunna tipsa mig om något bra jigghuvud som passar bra med McRubber Bass 8 cm.
För jag antar att det är just ett jigghuvud man använder för McRubber Bass, eller? Jag har nästan aldrig jiggat och har därav ingen större koll på vilket jigghuvud man bör ha. Vet inte vad som spelar in när man väljer jigghuvud (mer än vilken jigg man har) men jag fiskar ifrån land om det har någon betydelse.
Får gärna vara ifrån Dogger då det är därifrån jag ska köpa McRubber Bass. Är det något mer än just ett jigghuvud jag behöver när jag fiskar med McRubber Bass?
Funkar några av dessa?
SG BALL JIGG HEAD 10 G #2/0
MUSTAD JIG HEAD 10 G #2/0
Min fråga är dock om ni skulle kunna tipsa mig om något bra jigghuvud som passar bra med McRubber Bass 8 cm.
För jag antar att det är just ett jigghuvud man använder för McRubber Bass, eller? Jag har nästan aldrig jiggat och har därav ingen större koll på vilket jigghuvud man bör ha. Vet inte vad som spelar in när man väljer jigghuvud (mer än vilken jigg man har) men jag fiskar ifrån land om det har någon betydelse.
Får gärna vara ifrån Dogger då det är därifrån jag ska köpa McRubber Bass. Är det något mer än just ett jigghuvud jag behöver när jag fiskar med McRubber Bass?
Funkar några av dessa?
SG BALL JIGG HEAD 10 G #2/0
MUSTAD JIG HEAD 10 G #2/0
Kommentera