abborr spinn spö till revo mgx - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abborr spinn spö till revo mgx

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abborr spinn spö till revo mgx

hej!
    jag har söker ett spö till min mgx. jag ska fiska abborre med många olika metoder t.e.x dropshot, texas,tradisionelt jiggfiske, crankbaits walk the dog/poppers.
    jag vill ha ett lätt snabbt smäckert spö på max 8 fot med en kastvikt på 20-30g.

När jag hade min MGX så körde jag den tillsammans med ett team dragon spö 7,6' 7-21g (om jag minns rätt) ett trevligt spö som inte kostar så mkt. Idag fiska jag med st croix ledgend tournament mkt trevliga spön men i en annan prisklass.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jag använder mig av en abu ambassadeur mgx rulle.
      En härlig kombination som jag kör rullen tillsammans med är ett Draugen D3 spö från fkpgear (6ft, 10-30gr).

Rullen tillsammans med spöet blir riktigt väl balanserat och härligt att drilla fisk på.
      Fiskar allt från dropshot, traditionell jiggning till kast med små crankbaits och poppers.

Grym kombo helt enkelt!
      Följ gärna mitt fiske på min blogg!

Kommentera

Samma här draugen d3 är supernöjd med det spöt .

Kommentera

Kommer trevliga spön nu till våren från shimano och även gloomis, shimano i nedre prisklassen och gloomis lite högre upp jag fiskar borre med båda sorterna och är mycket nöjd
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Kanske skulle precisera att det är Shimano Crucial och Gloomis NRX

Kommentera

Köpte ett Gunki Kaze-spö till min mgxextreme. Ej hunnit testa pga av isläget. Finns fö en tråd är om spön för ulfiske med multirulle

GUNKI SABURAU KAZE ROD S 190-M/MH

Strands : 2 Size (cm) : 98 Length (cm) : 190 Weight (g) : 98 Power (gr) : 5-20

Kommentera

Gunki Kaze och Hayashi är båda mycket trevliga spön, har båda av den gamla modellen riktigt trevliga där jag tycker att Hayashi är mest allround av dom två och Kaze är trevligt för lätta t-riggar, små wobblers och spinnerbaits och Hayashi för tyngre dito.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
                  Kanske skulle precisera att det är Shimano Crucial och Gloomis NRX
                  Är inte Shimano Crucial rätt så "gammalt" spö? Shimano Cumara är ju nyare med samma rullfäste och är ersättare?
                  Senast ändrad av Leon; 2015-03-04, 14:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                    Är inte Shimano Crucial rätt så "gammalt" spö? Shimano Cumara är ju nyare med samma rullfäste och är ersättare?
                    Nej då, det kommer en ny modell av Crucial till Sverige i år som jag köpte förra året i USA
                    Den har korkhandtag och lättare klingor, personligen hade jag hellre köpt den gamla modellen men dom ställen som hade dom var så galet dyra i frakt, men dom nya är riktigt sköna att fiska med och lätta att lista ut vilken botten det är man släpar/rycker hem sina T och C riggar i, kanske inte riktigt lika känslig som ett Gloomis NRX men det ska dom inte vara heller men jag tycker att man får väldigt mycket spö för pengarna!!
                    Senast ändrad av Kipp; 2015-03-04, 16:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04