Multi till St Croix LTB Swimbait 7.10 -4 oz - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multi till St Croix LTB Swimbait 7.10 -4 oz

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Lägg av nu grabbar alla vet att det här den rätt färgkombon till st croix LT! [ATTACH=CONFIG]76406[/ATTACH]
    Nja, den blir för tung för mina LTB! //T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Nja, den blir för tung för mina LTB! //T
      Mjo jag skulle inte heller sätta den rullen på något av mina LTB spön men dom är heller inte gjorda för att kasta 4oz!
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
        Mjo jag skulle inte heller sätta den rullen på något av mina LTB spön men dom är heller inte gjorda för att kasta 4oz!
        Det har du rätt i, men rullen är fortfarande för stooor för det spö.
        Betet kan jag ta hand om, man brukar inte få fisk på sådana ....
        //T
        Senast ändrad av tonyex; 2015-02-24, 22:43.

Kommentera

Efter att spöt stått till sig på kontoret nån vecka så kom det till slut hem nu till helgen.

Har nu torrviftat spöt med med några av rullarna i arsenalen och konstaterat följande:

Rent estetiskt gör sig CQ201-14 bäst på spöt.......men

Ser jag till ergonomin....vilket i mitt tycke är viktigare än det estetiska.....så är Calcutta 201 D favoriten bland de runda rullarna när det gäller att matcha det lätta LTB-spöt...

På min 201D sitter det dock en rätt tunn flätlina och jag skulle nog vilja upp till en 0.28 i alla fall för att passa till de betesvikter som spöt verkar kunna hantera

Även StCroix Avid 250-rullen som är lite större än 201D men mindre än en 5000-Amba ger bra ergonomi på spöt och kan säkert komma få en hel del tid på spöt

Tittar jag sedan på lågprofilarna så är den absoluta ergonomifavoriten min gamla Revo STX g2....kanske dock lite i minsta laget och får därför hellre sitta på något av mina Daiwa Zillion Alt Team Daiwa-spön som har något lägre viktklassning än StCroix LTB-spöt...

Det samma gäller nog Daiwa Advantage HSTA Supertuned rullen som iofs skulle funka utmärkt men som trots allt mest troligt får hålla sig till nåt av spöna ur den egna familjen...

Då är det faktist mer troligt att jag någon gång emellanåt kommer att ladda LTB-spöt med en Revo Toro.....trots farhågorna om att Toron skulle kännas för stor för spöt så funkade det faktiskt riktigt bra....(så Mr T.....herr Grynnings rekommendation var kanske inte så dum ändå)

Faktum är att jag upplever att Toron ger bättre ergonomi än Curado 201 DPV som också fick sin chans i rullfästet.....

Generellt sett är det faktiskt så att jag tycker att ergonomin på Revo-rullarna slår Shimanos lågprofilare......även Chronarch 201:an som jag gillar i övrigt är inte i närheten så skön att greppa som Revo STX:en....

Helgens matchmaking har så här långt sått lite frön till att sätta upp lite spön och rullar på transferlistan.....och möjligen närt en tanke om att komplettera arsenalen med en andra 201 D....återstår dock att se om jag får ändan ur och lägga upp den där annonsen.....

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ja, smaken är som baken. Kul att du delar med dig hur tankarna går.

//T
            Senast ändrad av tonyex; 2015-03-02, 09:29.

Kommentera

Intressant läsning!
              Jag saknar ett utlåtande om 2500C som var med på din lista.
              Är den inte med i matchen längre?

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                Intressant läsning!
                Jag saknar ett utlåtande om 2500C som var med på din lista.
                Är den inte med i matchen längre?
                Hm, du kanske inte ha märkt det , men det finns plats i världen för andra fiskerullar än 2500:na.

//T

Kommentera

Hm, du kanske inte ha märkt det , men det finns plats i världen för andra fiskerullar än 2500:na.

//T
                  Hej T!
                  Hm, jo jag har allt märkt det, de har bara inte fått någon plats hemma hos mig....än!
                  ...men oavsett, eftersom SB ändå lät en gammal dinosaurie som 2500C få vara med på listan bland alla moderna superrullar så hade det varit kul om han även gett sina synpunkter om den, men det är ju inte försent än!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                    Hej T!
                    Hm, jo jag har allt märkt det, de har bara inte fått någon plats hemma hos mig....än!
                    ...men oavsett, eftersom SB ändå lät en gammal dinosaurie som 2500C få vara med på listan bland alla moderna superrullar så hade det varit kul om han även gett sina synpunkter om den, men det är ju inte försent än!
                    hehe, du behöver inte vara orolig, han kommer förmodligen att ge en sådan klassisk fiskerulle en chans.

... och jag ska inte uttala mig om att en 25:a är för liten och kanske tom lite för klen för sådana beten han vill kasta med spöt ... Toron som jag tycker är lite för stor för detta spö, ser ut att matcha spöt helt ok enligt SB bedömning.

//T

Kommentera

hehe, du behöver inte vara orolig, han kommer förmodligen att ge en sådan klassisk fiskerulle en chans.

... och jag ska inte uttala mig om att en 25:a är för liten och kanske tom lite för klen för sådana beten han vill kasta med spöt ... Toron som jag tycker är lite för stor för detta spö, ser ut att matcha spöt helt ok enligt SB bedömning.

//T
                      Ja, ja....smaken är som baken som sagt.
                      Själv har jag riggat mitt Swimbait med 25'a och tycker att den storleksmässigt är helt ok efter torrviftande.
                      Har inte fiskat med det än men kommer att kasta 40-100g med mitt spö, liknande SB.
                      För klen.....inte den 25'an jag har satt dit, den håller nog....om du tror motsatsen så är dina åsikter och argument för det varmt välkomna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04