Halloj!
Tänkte nog tillslut ge vika för jerkfisket, har dock halvtaskig ekonomi som student.
Jag hittade detta spö "Salmo Elite Red Jerk 250", verkar dock inte vara samma "Salmo" som i "Salmo Slider m.m" då dom inte verkar göra spön enligt deras sida?
Det verkar som det bara finns en svenska sida som säljer det, annars är det bara ryska och östeuropeiska sidor som dyker upp när jag googlar det.
Svenska sidan:
Säljer det för 899:- nedsatt från 1499:-
En estländsk sida:
Där det kostar 48€ plus 13€ frakt till Sverige vilket totalt blir 482:-
En fundering är kastvikten som ligger på 50-250g vilket är ett ovanligt (osannorlikt?) stort spann.
Vad tror ni kunniga jerkfiskare?
Är ju ovanligt kort med 5,66", 170cm.
Kommer det vara som "påk" eller "svampigt"?
Ett spö på 170cm med 250g kastvikt känns som det kan vara redigt påkigt, fast det borde ju inte kunna vara så väldans påkigt om det ska kunna kasta beten på 50g med sin längd på 170cm?
Eller så kanske det är väldigt svampigt som jag har förstått att många/vissa upplever Ugly Stik?
Dela gärna med er med era funderingar, tankar och tips =)
Jag hade tänkt införskaffa mig en Amba JB som rulle och jag är 185cm.
Kommer väl fiska framförallt buster, slider, bandit och "vanliga" gummin till att börja med.
Tips mottages gärna!
Tack på förhand!
Tänkte nog tillslut ge vika för jerkfisket, har dock halvtaskig ekonomi som student.
Jag hittade detta spö "Salmo Elite Red Jerk 250", verkar dock inte vara samma "Salmo" som i "Salmo Slider m.m" då dom inte verkar göra spön enligt deras sida?
Det verkar som det bara finns en svenska sida som säljer det, annars är det bara ryska och östeuropeiska sidor som dyker upp när jag googlar det.
Svenska sidan:
Säljer det för 899:- nedsatt från 1499:-
En estländsk sida:
Där det kostar 48€ plus 13€ frakt till Sverige vilket totalt blir 482:-
En fundering är kastvikten som ligger på 50-250g vilket är ett ovanligt (osannorlikt?) stort spann.
Vad tror ni kunniga jerkfiskare?
Är ju ovanligt kort med 5,66", 170cm.
Kommer det vara som "påk" eller "svampigt"?
Ett spö på 170cm med 250g kastvikt känns som det kan vara redigt påkigt, fast det borde ju inte kunna vara så väldans påkigt om det ska kunna kasta beten på 50g med sin längd på 170cm?
Eller så kanske det är väldigt svampigt som jag har förstått att många/vissa upplever Ugly Stik?
Dela gärna med er med era funderingar, tankar och tips =)
Jag hade tänkt införskaffa mig en Amba JB som rulle och jag är 185cm.
Kommer väl fiska framförallt buster, slider, bandit och "vanliga" gummin till att börja med.
Tips mottages gärna!
Tack på förhand!
Kommentera