Vilken multi betesvikt upp till 30 g ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken multi betesvikt upp till 30 g ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken multi betesvikt upp till 30 g ?

Hej!

Har kollat en del på filmer med amerikanska bassfiskare.
    En del kör med små multirullar och enhandsspön med "gamla typen" av nedsänkt handtag.
    Det ser så smidigt och rationellt ut, är sjukt sugen på att testa detta.

Men, vilken / vilka rullar rekommenderas till detta och går det att hitta den typen av rullfäste
    nuför tiden?

Har kollat runt lite men hittar inga spön.
    Absolut max kastvikt ca 30 g.
    Någon som har koll?
    //C
    http://sportfisher.se

Shimano Excense DC är en rulle jag skulle vilja prova .

Svårt att tipsa om spö & rulle när du inte skriver vad det är du ska fiska (abborre öring?) & varifrån (båt land)

Kommentera

Sant, tänkte inte på det.

Det är Abborre från båt jag ska fiska.
      Huvudsakligen jigg.
      //C
      http://sportfisher.se

Kommentera

Jag har inte för avsikt att kapa tråden här, men jag har exakt samma fråga: Är det någon som provat och med erfarenhet kan tipsa om en rulle som funkar för detta?

Jag köpte själv en ABU Orra 2SX för att använda till den typen av fiske, men jag fick lägga ner det när jag kastat bort alla mina jiggar p.g.a. "professional overruns"...Då kan man tro att jag inte fattar hur en multirulle ska hanteras, men jag äger och fiskar med 5501C4, 5501JB, CS ProRocket 5501 och 2 st Daiwa Luna 301 utan att någonsin ha samma problem med dessa.

Så vad ska jag köpa

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
          Jag har inte för avsikt att kapa tråden här, men jag har exakt samma fråga: Är det någon som provat och med erfarenhet kan tipsa om en rulle som funkar för detta?

Jag köpte själv en ABU Orra 2SX för att använda till den typen av fiske, men jag fick lägga ner det när jag kastat bort alla mina jiggar p.g.a. "professional overruns"...Då kan man tro att jag inte fattar hur en multirulle ska hanteras, men jag äger och fiskar med 5501C4, 5501JB, CS ProRocket 5501 och 2 st Daiwa Luna 301 utan att någonsin ha samma problem med dessa.

Så vad ska jag köpa
          Curado 50/51, Shimano Calcutta 50/51, Mörrum 1600 alt 3600, Revo Premier/MGX...ovan nämnda Excense, Amb. 2500C/1500C..ett axplock, det finns en hel del som funkar utmärkt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
            Curado 50/51, Shimano Calcutta 50/51, Mörrum 1600 alt 3600, Revo Premier/MGX...ovan nämnda Excense, Amb. 2500C/1500C..ett axplock, det finns en hel del som funkar utmärkt!
            OK, nu blev det för mycket att välja på! Ge mig tips på två rullar som du helst testat själv, en rund och en lågprofil med ett maxpris på 2000:-. Tack på förhand.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg

Så vad ska jag köpa
              En haspelrulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                En haspelrulle.
                Det var fel svar Erik (även om jag vet att det egentligen är rätt...). Jag gillar känslan i en spinnrulle bättre och även om det förnuftsmässigt är haspel som är det "riktiga" valet, så är jag liksom trådskaparen lite sugen på att få det att funka med en spinnrulle. Dessutom har jag haspelrullar som är bra till ändamålet, men då får man ju inte köpa nya prylar ;-)

Kommentera

Kanske enklare att hitta dem utomlands via Ebay eller motsv. men Curado i 50 storlek lär funka fint.

Kommentera

jag fiskar abborre och mindre gäddor med en chronarch 50 och ett veritas 6"6, är mycket nöjd men den kombon även fast jag normalt sett gillar längre spön.
                    My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
                    lord how i will miss that woman...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 734 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S