Ny multirulle till gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle till gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny multirulle till gäddfiske

Tjena!
    Har tänkt köpa en ny multirulle till jerkbait och fiske med gummibeten inför nästa säsong. Är ute efter en rulle som är bra direkt ur kartong, vill helst slippa det här med trim även om många här på forumet föredrar det. Det brukar oftast inte sluta så bra när jag ska skruva i en rulle .Har ägt en ambassadeur jb och den kändes väldigt stabil, dock så tyckte jag inte att den var det bästa när det kom till kastlängder + att utväxlingen var lite låg enligt min åsikt. Har funderat lite på både predatorn och revo toro nacl men känner mig väldigt osäker. Har hört mycket gott om predatorn men det verkar heller inte ovanligt att den strular för vissa. Revo toron är ju galet snygg och enligt mig den multirulle som ligger bäst i handen (har även testat daiwa lexa ). Men efter att ha kikat på många fiskefilmer så verkar revo toron rassla en del vid kast och det tycker jag inte är så trevligt och då börjar jag också fundera över kvalitén på rullen..
    Är ute efter en rulle som är hyffsat robust, kastar bra, och helt enkelt är skön att fiska med. Min budget är 2000 kr.
    Väldigt tacksam för svar!

Köp och bli nöjd http://www.dogger.se/rullar-spon/rul...ternalsearch=1

Kommentera

Ursprungligen postat av Petterpike Visa inlägg
      Tjena!
      Har tänkt köpa en ny multirulle till jerkbait och fiske med gummibeten inför nästa säsong. Är ute efter en rulle som är bra direkt ur kartong, vill helst slippa det här med trim även om många här på forumet föredrar det. Det brukar oftast inte sluta så bra när jag ska skruva i en rulle .Har ägt en ambassadeur jb och den kändes väldigt stabil, dock så tyckte jag inte att den var det bästa när det kom till kastlängder + att utväxlingen var lite låg enligt min åsikt. Har funderat lite på både predatorn och revo toro nacl men känner mig väldigt osäker. Har hört mycket gott om predatorn men det verkar heller inte ovanligt att den strular för vissa. Revo toron är ju galet snygg och enligt mig den multirulle som ligger bäst i handen (har även testat daiwa lexa ). Men efter att ha kikat på många fiskefilmer så verkar revo toron rassla en del vid kast och det tycker jag inte är så trevligt och då börjar jag också fundera över kvalitén på rullen..
      Är ute efter en rulle som är hyffsat robust, kastar bra, och helt enkelt är skön att fiska med. Min budget är 2000 kr.
      Väldigt tacksam för svar!
      Att Toron "rasslar" jämfört med ex Lexa beror på att Toron har synkad linspridare

Kommentera

Jo calcuttan verkar fin, lite dyr bara. Men jag upplever att toron rasslar betydligt mer än t.ex en predator eller jb och dom har ju synkad linspridare också..

Kommentera

jag har revo toro, den första multirulle jag äger. så har inte så mycket att jämföra med, men jag är toknöjd. "Rasslet" längtar man ju efter när det har gått några pass. Var också orolig för det innan men nu älskar jag det.

Kommentera

Jag hitta en av mina calcuttor 300d för 1999 kr på beten.nu.. kolla runt, ibland kan man hitta klipp Det är en grymt bra rulle som man slipper hålla på att mecka/trimma... Och om du tar hand om den så håller den i många år framåt...

Kommentera

Tonyex har en calcutta till salu.

Kommentera

Precis som polaren säger på jobbet fiskare är lättast att lura av alla.
                Själv köpte jag min första ambassaduer för 20 år sen. Har aldrig trimmat nån. Varför jo det är inte han som har ballast grejer som får mest fisk.
                Utan han som har kunskap om fisken som får mest fisk.
                Trimmad rulle okej om du står i på kusten och behöver kasta 100 meter. Men i båt nej knappast.
                Varför ska du mecka med rullen det finns folk som jobbar med sånt.
                Köp en Pro rocket och bli en mycket lyckligare människa.
                Låg utväxling är bättre du vevar garanterat för fort annars. Visst Big bandit är svår att fiska med. Men skit i den då, så bra är dom inte.

Mvh.Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Petterpike Visa inlägg
                  Jo calcuttan verkar fin, lite dyr bara. Men jag upplever att toron rasslar betydligt mer än t.ex en predator eller jb och dom har ju synkad linspridare också..
                  På fiske.se hittar du en 301d för 79 kr över din budget.
                  Du kanske kan hitta de pengarna bskom kökssoffan...
                  Jag tycker den ligger bättre i handen än min gammeltoro. Hu är det med nacl finns den i hs vä? Linintag per vevvarv är likvärdigt mellan 301d o toro hs har jag hört
                  @jerklimpan det finns inga genvägar till den optimala rullen. "Alla" vet att 139cm gäddan inte kommer upp förrän allt är rätt insällt på rullen, som är färgmatchad med spö och lina

Kommentera

Fiske.se hade ju ett bra pris men om man då kollar på predatorn och toron så ligger dem bara på 1500-1600 spänn. Nu ligger isarna här uppe i norr så har ju mycket tid på mig att fundera, kanske kommer några fina rullar 2015? Jag är ju bara 16 så jag skiter ju inte pengar precis, så därför vill jag ha tips och tänka igenom saken ordentligt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 770 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04