Multirulle till westin w3 dropshotspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till westin w3 dropshotspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multirulle till westin w3 dropshotspö

Spöt är ju byggt för haspel men undrar om någon provat med multirulle, om det överhuvudtaget går?

Om det funkar vad rekomenderar ni för rulle till spöt som har kastvikt 5-28 g.

Tack på förhand.

Spöringarna är för stora, åtminstone de första efter handtaget. Men vad dom är värre är att klingan är byggd för att böjas åt motsatt håll än vad som blir fallet om du monterar en multirulle...

Kommentera

Ok, det som nästan ante mej att så var fallet, då blir det att sikta in sej på ytterligare en ny spö/rullkombo

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
        Spöringarna är för stora, åtminstone de första efter handtaget. Men vad dom är värre är att klingan är byggd för att böjas åt motsatt håll än vad som blir fallet om du monterar en multirulle...
        Spö ringarna håller jag med om, men det där med att det är gjort för att inte böjas åt motsatt håll är myt. Har du sett ett spö i det utförandet innan man delar det och monterar på spöringar och rullfäste osv?
        Ingenstans är det markerat att den ska böjas åt ett speciellt håll.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
          Spö ringarna håller jag med om, men det där med att det är gjort för att inte böjas åt motsatt håll är myt. Har du sett ett spö i det utförandet innan man delar det och monterar på spöringar och rullfäste osv?
          Ingenstans är det markerat att den ska böjas åt ett speciellt håll.
          jodå, de flesta klingor med lite klass på är ryggraden markerad på....och de flesta klingor hittar man ryggraden mycket lätt på, men som med precis allt annat råder delade meningar även om ryggraden på ett spö och dess betydelse....
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Fler som har synpunkter? Har jag fallit för en flitigt odlad myt här på FS? Eller finns det fog för påståendet om ryggrad?

Kommentera

Vem säger att han har ett spö som byggts på en klinga med "klass"

Allt detta med klass, själ, jada jada är bara påhittade grejer som lurats fram för att kunna ta dyrare pengar för grejerna samt kunna sälja mer.

Jag har inget spö som gått sönder för att det drillats åt motsatt håll, sedan låter det rätt knepigt att man lägger ner energi och tid för att skapa ett spö som är svagare åt ena hållet. Man har helt enkelt inget som tillverkare att tjäna på det, som en kedja så är inte den starkare än sin svagaste länk. När ett spö böjs så läggs det lika mycket tryck på utsidan, insidan, vänstersidan samt höger sidan. Lirar inte dessa ihop kommer spöt brista.

Kommentera

jag har precis 2st klingor från CTS och en MHX klinga på bordet bredvid mig...alla tre har en lapp som visar var ryggraden är placerad...
                Ställ dig på golvet, böj dig framåt och nudda tårna med fingrarna....räta upp dig....böj dig nu bakåt och gör samma sak....
                Tycker du din egen ryggrad spelar någon roll för dina böjningar eller inte?

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

En duktig spöbyggare jag känner säger så här: Klingor vet inte om dom blir haspel eller spinnspön!

Men om spöt är redan en färdig produkt, dvs ett haspelspö, då är det bättre att satsa på haspelspöts motsvarighet i spinn utförande istället. Är man duktig på att bygga om spön och har tiden det tar, då är det klart att man kan försöka iaf.

Ursprungligen postat av Bärj Visa inlägg
                  Om det funkar vad rekomenderar ni för rulle till spöt som har kastvikt 5-28 g.
                  ok, tillbaka till ämnet. Vad får det kosta? ... och vad ska det vara för tillverkare, om du har koll på det.

I min signatur finns det lite trådar som handlar om det. Många av dom är intressanta även idag.

//T

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Vem säger att han har ett spö som byggts på en klinga med "klass"

Allt detta med klass, själ, jada jada är bara påhittade grejer som lurats fram för att kunna ta dyrare pengar för grejerna samt kunna sälja mer.

Jag har inget spö som gått sönder för att det drillats åt motsatt håll, sedan låter det rätt knepigt att man lägger ner energi och tid för att skapa ett spö som är svagare åt ena hållet. Man har helt enkelt inget som tillverkare att tjäna på det, som en kedja så är inte den starkare än sin svagaste länk. När ett spö böjs så läggs det lika mycket tryck på utsidan, insidan, vänstersidan samt höger sidan. Lirar inte dessa ihop kommer spöt brista.
                    ALLA spön är svagare åt endera hållet.....det blir så när man lägger upp en klinga,på något ställe blir alltdid lite mer material....kolla videon och testa får du se...http://www.youtube.com/watch?v=FjtQWeFj4co

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04