Ursprungligen postat av Didde
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya JB`n eller gamla JB`n???
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Didde Visa inläggMen alltså ingen som kör trimmat??
Kommentera
-
Sådärja,
Ringde Sportfiskeboden och beställde en JB med ett Pike performance trim från UT i.
Han sa att ABU skulle sluta med den gamla JB´n så det är köpläge om ni vill ha en gammal JB. Dessutom sjukt bra priser nu. Runt 1200kr för en rulle. Tror att jag ska köpa en till bara för att ha till ngt annat spö eller till barnen.// Didde
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inläggFrån 40g o framförallt uppåt 130g, är det såvitt jag förstår, knappt lönt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggUrsäkta min min bästa herre, men nu pratar ni i nattmössan ! Vad som är lönt är som vanligt subjektivt, men fiskemässigt lönar det sig helt klart med trim. Men det är också klart att en std rulle också funkar bra, själv skulle jag dock aldrig vilja vara utan trimmet.
Men, jag är ju inte själv på forumet och blir, troligen med rätta, tillrättavisad av er med erfarenhet.
Kommentera
-
He he! Så var vi där igen... En falang för, en emot. Men jag ska väl erkänna att de båda senaste inläggen andas en viss ödmjukhet. Själv skulle jag inte drömma om att köpa en rulle med den uttalade avsikten att genast skrota halva rullen för att ersätta med nya dyra delar. Däremot kan jag väl tänka mig att efter hand uppgradera. Så är ja till exempel just nu på besök hos sonen i hufvudkommunen och har inhandlat en powerhandle till min TGC för tyngre gäddfiske. Så småningom (i vinter) är det meningen att både den och JB:n ska få sintrade oljebronsbussningar. Börjar TGC:n kännas skev så får den väl också nytt stativ. Och så kör jag med lite mindre lina på spolen så slipper jag övervarningar... Hur mycket längre ni med fullt UT-trim kastar skiter jag i. Jag lägger mig så nära vassen/kanten som behövs... Men visst, tycker man att det är viktigare än ett knippe nya beten, so what...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggHe he! Så var vi där igen... En falang för, en emot. Men jag ska väl erkänna att de båda senaste inläggen andas en viss ödmjukhet.
Jag är heller varken för eller emot.. Är inne på din linje att uppgradera eftersom.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDär är vi helt eniga
Att köpa en helt ny rulle och börja byta ut delarna är väl samma sak som ett felköp.
Sen lägger jag mej inte i vad andra gör. Det är som med mycket annat här, en hobby i hobbyn.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 716 visningar
0 gillar