Ursprungligen postat av ElCamino
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nya JB`n eller gamla JB`n???
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggKonstig och konstig, ville bara säga att alla förändringar inte nödvändigtvis är till det bättre. Men det är ju bra om det du skriver stämmer, att man har förbättrat rullen. Men om den äldre modellen säljs för dryga halva priset så kan man alltid undra om den nya är lika mycket bättre som den är dyrare.
Det är ju jättebra för de som inte känner att de behöver de absolut nyaste.
I handen tycker jag den nya rullen känns bättre än den gamla, den ser snyggare ut och finns i HS vilket jag alltid tyckt saknats hos den gamla. Det enda jag själv tycker är sämre med den är att "spången" mellan gavlarna är i metall istället för plast precis som hos Predator. Jag fiskar själv med Predator och har bytt ut den mot en i plast från gamla JB. En plastplatta kostar dock typ 15 kr så det är ju ingen dyrare uppgradering att skifta om man vill.
Kommentera
-
Måste bara fråga, antar att JB står för JerkBait?
Är det inte till ens fördel med hög utväxling på en jerkbait rulle? För att kunna veva in slak-linan fort menar jag?
Tänkte på att den gamla JB`n har 5.3:1 utväxling, men den nya har lite snabbare, 6.3:1?
Har själv den gamla till vanligt spinnfiske och är mycket nöjd med den.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Vessla Visa inläggMåste bara fråga, antar att JB står för JerkBait?
Är det inte till ens fördel med hög utväxling på en jerkbait rulle? För att kunna veva in slak-linan fort menar jag?
Tänkte på att den gamla JB`n har 5.3:1 utväxling, men den nya har lite snabbare, 6.3:1?
Har själv den gamla till vanligt spinnfiske och är mycket nöjd med den.
Kommentera
-
Ni som har en JB hur länge har ni haft den? Kostat på den ngt? Har det varit ngt som krånglat?
Polaren har kört sin sedan 2006. (Tror jag)
Uppdaterat den efterhand med musky performance trim och annan vev. Men den har då aldrig strulat trots lite service.// Didde
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Didde Visa inläggNi som har en JB hur länge har ni haft den? Kostat på den ngt? Har det varit ngt som krånglat?
Polaren har kört sin sedan 2006. (Tror jag)
Uppdaterat den efterhand med musky performance trim och annan vev. Men den har då aldrig strulat trots lite service.
Kan dock tycka att 5.3.1 utväxlingen är lite lite ibland hade inte varit helt fel med 6.3.1.
Kommentera
-
Ja instämmer. 5:3:1 är inte alltid optimalt. Men visst går det att ändra utväxlingen till 6:3:1?
Ursprungligen postat av Spow Visa inläggHaft min i 4 år, trimmad med Reel Performance. Inget krångel alls än så länge, jättebra rulle.
Kan dock tycka att 5.3.1 utväxlingen är lite lite ibland hade inte varit helt fel med 6.3.1.// Didde
Kommentera
-
Ursprungligen postat av sanity Visa inläggdet är fan inte ofta de är nånting hemma på olssons
Kommentera
-
Handlar mer och mer på Dogger som ju har fri frakt över 500 spänn. Men har handlat en hel del på Olssons och aldrig haft problem med att varorna inte funnits. Enda gången något varit restat var när jag köpte min Watersnake 44, men då ordnade de så att jag fick en direktleverans från generalagenten och det gick minst lika fort som om de själva haft den i lager.
Men, som sagt, deras fraktpolicy är minst sagt snårig. Särskilt när det gäller lite skrymmande grejer.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 711 visningar
0 gillar