"Problem" med svartzonker spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Problem" med svartzonker spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Problem" med svartzonker spö

Hejsan, har upptäckt ett litet problem med mitt nya spö ett 7 fots svartzonker spö, härligt spö att fiska med, kasta med. Men mitt problem är jag blir väldigt sjuk i lillfingret längst ner på fingret för knogen. Jag palmar rullen. Det beror vell på mina händer elr så är det bara vanesak.

Men till min fråga, har någon nåt tips på någonting att snurra elr sätta runt triggern som skulle vara mjukt och lämpligt att använda? Och lämplig fastsättning, skulle heslt undvika tejp och lim men det finns knappst något annat?

Tacksam för alla svar!
    Mvh

Jag tycker också att det där hålet är jävligt irriterande. Ett par varv med eltejp så är problemet löst. Jag hoppas Abu tar sig i kragen inför nästa generation SZ-spön och sätter dit en betesögla där den ska vara och låter triggern vara intakt.

Kommentera

Smaken är som baken men jag gillar hålet har till och med gjort hål på ett annat spinnspö med tycker det funkar fint

Kommentera

Har ej problem med själva hålet, det känns mer som att triggern är längre bak än på mitt förra gammla jerkspö. Eller kan det bero på att jag har gått från rund rulle till lågprofil?

Kommentera

Hur menar du med sjuk i lillfingret? Har liknade problem som dig låter det som men nu tänker jag mer på hur jag håller och då har det inte längre varit ett problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurkan1 Visa inlägg
            Hur menar du med sjuk i lillfingret? Har liknade problem som dig låter det som men nu tänker jag mer på hur jag håller och då har det inte längre varit ett problem.
            Jag får sjukt i lillfingret nere där fingret börjar altså så långt ner man slipper på fingret.

Kommentera

Fyll hålet med epoxy eller något. Är ju bara att spackla över. Själv tycker jag det är en rolig feature som skiljer spöt från andra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 716 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04