vad skall du med så många till?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Det perfekta beteslåset.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Håller med dig helt. Det är precis den där känslan man har/haft, ska det hålla, blir det trassel, håller tafsen osv. Man strävar ju efter att eliminera allt sådant, man skall inte behöva tänka på eventuella problem utan helt kunna koncentrera sig på själva fisket
Beteslåsen (Evergreenlåset) såg intressanta ut, helt klart ser det ut som det är lätt att trä på. Är det 1:an du använder. Skulle du kunna tänka dig att mäta längden på de du använder så man får ett begrepp om vad som gäller.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggvad skall du med så många till?
Först ska man ha några fluotafsar 0.40 och 0.50, sen några vajer 20 och 40 puonds. En att fiska med och en i reserv, man kan ju bli av med grejorna (bottennapp,gäddkäft). Sen multiplicerar man med 2 eftersom jag står för tjejens utrustning också. Det blir 8 st, fast jag vill nog ha minst en 2-3 stycken av varje i reserv. Nu höll jag på att glömma att man har ett par tre spön tacklade när man är ute och svingar.
Många blir det.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggVar nere i mancaven och letade lite. Hittade en påse 2:or wide gap som jag mätte till 12mm hög och 6mm bred. Ska göra ett försök att hitta 1:orna imorgon. Använder båda till normaljiggandet och 0 eller 00 till finessjigg.
Vore snällt om du kunde mäta 1:orna, känns som det är dem eller 0 som ska vara till det rena borrefisket.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Har säkert ett tiotal olika modeller på beteslås. En del funkar utmärkt när man fiskar med drag typ skedar, wobblers ,spinnare. En del passar bättre till jiggfisket, tyvärr har jag inte hittat något lås som är perfekt för jiggning. De som är bra går oftast inte att trä på jiggen på ett lätt sätt. De jag har som är lätta att trä på är dåliga på andra sätt, ex går upp av sig själv eller sådana med metallbleck som inte håller. En del är dåliga i metallen och kan gå av utan direkt anledning.
Jag gör alla tafsar själv och gillar beteslås utan lekare, kanske skall jag tänka om. Hur som helst har jag "hittat" dessa
http://www.dogger.se/ovrigt/krok-sma...ch-clip-size-1.
Är det någon som testat dessa, är det något att ha och vilken storlek lämpar sig bäst för abborjiggning.
På dom igen
Bb
Tror de kan vara ett värda ett test ...har själv kört dem på gäddtafsar till lättare gäddfiske...nån gång även när jag jiggat borre med lättgäddkittet..och det gick bra
/S
Kommentera
-
Angående fastattach och hållbarhet så kan jag nämna att det enda jag får att hålla för gädda är just pike eller salmon storlekarna, alla försök med lättare modeller har jag fått totaldemolerade av gädda, en lite rejälare fisk rätar helt enkelt ut dom.Anders @ gäddfiske.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kattman"så stay-lok och fastach låsen som bft säljer är igentligen inte deras egna produkt? utan en stringease produkt. "
Gös Ingvar. De som BFT säljer är deras egna Kina tillverkade plagiat på Stringease produkterna och ska inte jämföras med de.
Man kan köpa originalet till bra pris på lureparts.nl
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KattmanJämför Stringease och BFT versionen så tror jag du förstå skillnaden.
/S
Kollar man på Stringease hemsida så har de andra viktangivelser på respektive storlek än de som anges på BFTs variant som säljs på Söder....Senast ändrad av Silverbågen; 2014-10-04, 09:44.
Kommentera
-
Tjääna
I veckan köpte jag fastach clip str 0 och 1. Idag var jag ute och utsatte clipet för en hårdtest. Ett hundratal borrar och några gäddor blev det. Kan väl konstatera att jag är helnöjd och att samma clip kommer att sitta kvar på nästa tur också.
Jag instämmer i kören, skall man jigga är ett fastach clip en riktig bra lösning.
Kamrater tack för referenser och tips.
På dom igen
BbSenast ändrad av Barabajare; 2014-10-11, 19:03.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 724 visningar
0 gillar