Jag har nyss inhandlat en jerk utrusning tillhörande Axellerator jerkspö, Okuma Nitryx 251. Jag använder en flätad 0,36mm lina som är standard har jag läst, men ska det vara så att det ska trassla sig efter typ varannat kast? Jag har fiskat mycket tidigare men jag har aldrig använt en multirulle förut. Tacksam för svar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trassel??
Collapse
X
-
Hmm...
Hej kan ju vara lite klurigt med multirullar i början.
Men börja med att ha kastbromsen ställd rätt hård( blir korta kast) och släpp på den bromsen allt efter hand du börjar få koll på grejerna.
pröva köra ut lina från rullen efter båten så kanske det reder ut lite av linans trassel ideer. Veva upp den igen med lagom motstånd. Varken för löst eller allt för spänt.
Hälsningar perx
-
bara att träna, det är inte helt lätt i början med multi...Ursprungligen postat av azeJag har nyss inhandlat en jerk utrusning tillhörande Axellerator jerkspö, Okuma Nitryx 251. Jag använder en flätad 0,36mm lina som är standard har jag läst, men ska det vara så att det ska trassla sig efter typ varannat kast? Jag har fiskat mycket tidigare men jag har aldrig använt en multirulle förut. Tacksam för svar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av azeJag har nyss inhandlat en jerk utrusning tillhörande Axellerator jerkspö, Okuma Nitryx 251. Jag använder en flätad 0,36mm lina som är standard har jag läst, men ska det vara så att det ska trassla sig efter typ varannat kast? Jag har fiskat mycket tidigare men jag har aldrig använt en multirulle förut. Tacksam för svar.
om det är så att du haft åsunden eller FRB som lärmästare så kan det vara där det brast!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Det kan lätt bli backslag i början. Prova att bromsa spolen försiktigt genom att lätt lägga tummen på den, precis innan betet slår ned i vattnet. Detta brukar förhindra linresningar.Ursprungligen postat av azeJag har nyss inhandlat en jerk utrusning tillhörande Axellerator jerkspö, Okuma Nitryx 251. Jag använder en flätad 0,36mm lina som är standard har jag läst, men ska det vara så att det ska trassla sig efter typ varannat kast? Jag har fiskat mycket tidigare men jag har aldrig använt en multirulle förut. Tacksam för svar.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
snärta inte iväg betet, utan svep iväg det!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Virknålen är ett utmärkt redskap att rda ut trassel. Speciellt bra är den till små rullar med trångt utrymme runt spolen för fingrarna.
Att dra åt spolbromsen extra hårt är också en god idé. Ta heller inte i för kung och fostervatten! Du har ju redan märkt att du inte kommer så långt ändå. Ta helt enkelt inte i för mycket och gör rörelsen lite yvigare. Driv fram spöet under stadig accleration.
Slutligen använd lättkastade kompakta beten i början. De fångas inte av motvind på samma sätt. Och motvinden kommer du att märka mer av med multi än med haspelrulle.
Håll ut åtminstone så länge prylarna håller!
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 296 visningar